Publications

2020:

Németh Vivien (2020). Autizmussal élő felnőttek ellátása szülői perspektívából. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Intézményi Új Nemzeti Kiválóság Program Konferencia, Budapest, online, 2020. december 14.

Németh Vivien, Janoch Monika, Ehmann Bea, Győri Miklós, Stefanik Krisztina (2020). Autizmussal élő felnőttek foglalkoztatási és oktatási helyzete szülői szemmel. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.

Siposné Balogh Anna, Németh Vivien, Bertók Csilla Szekeres Ágota, Stefanik Krisztina (2020). Autizmussal élő kisiskolások osztálytársainak autizmussal kapcsolatos tudása és attitűdje a szociometriai helyzettel összefüggésben. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.

Stefanik Krisztina, Bertók Csilla, Őszi Tamásné, Havasi Ágnes, Vígh Katalin (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásai kisiskolások autizmus-tudására. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.

Stefanik Krisztina, Németh Vivien, Győri Miklós, Borsos Zsófia, Szekeres Ágota, Havasi Ágnes, Janoch Monika, Őszi Tamásné, Vargáné Molnár Márta (2020). Autizmussal élő felnőttek oktatási és foglalkoztatási helyzete. Szolgáltatásokhoz való hozzáférés és szülői elégedettség. In: Gyógypedagógiai Szemle, 2020 (3-4) p. 290-304.

Stefanik Krisztina, Vargáné Molnár Márta, Németh Vivien, Betrók Csilla, Havasi Ágnes, Őszi Tamásné, Janoch Monika, Ábrahám András, Vígh Katalin, Borsos Zsófia, Pongrácz Kornélia, Győri Miklós (2020). Alsó tagozatos gyermekek autizmus-tudásának előmozdítása: első eredmények a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) hatásainak vizsgálatából. In: Gyógypedagógiai Szemle, 2020 (3-4) p. 280- 289.

Szekeres Á., Horváth E., Vargáné Molnár M., Havasi Á. (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásvizsgálatában résztvevő osztályközösségek szociometriai jellemző. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.

2019:

Bertók Csilla és az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztésének bemutatása. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.  A konferencia programja itt érhető el. 

Fazekas Dorottya és Stefanik Krisztina (2019). Két lépés az önállóság felé – Az önkiszolgálási készségek előmozdítása integrált óvodai keretek között autizmusba. Gyógypedagógiai Szemle, 2019 (2) p. 133-151.

Havasi Ágnes, Győri Miklós, Varga Fanni, Stefanik Krisztina (2019). Vizuális támogatás digitális platformon: a DATA és ami mögötte van. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28. A konferencia programja itt érhető el. 

Marta Molnar-Varga, Krisztina Stefanik, Miklos Gyori (2019). Quality of life and psychological well-being of parents of individuals with ASC: first results from a large Hungarian sample. Asia Pacific Autism Conference, Singapore, 2019. 06. 20-22. Further information about the conference.

Németh Vivien és az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Autizmussal élő felnőttek ellátása – a hozzáférést, szülői elégedettséget meghatározó tényezők. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28. A konferencia programja itt érhető el. 

Németh Vivien és Stefanik Krisztina (2019). Autizmusspecifikus perspektíva a fogászatban. Gyógypedagógiai Szemle, 2019 (2) p. 77-97.

Győri M. & Billédi K. (szerk.) (2019). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. Budapest: ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar.

Zsofia Borsos, Zoltan Jakab, Krisztina Stefanik, Bianka Bogdan, Miklos Gyori (2019). Screening for autism spectrum condition (ASC) with digital technologies: an overview of methodological difficulties. 12th AutismEurope International Congress: A new dynamic for change and inclusion. Nizza, 2019. 09. 13-15. Further information about the conference.

Krisztina Stefanik, Márta Molnár-Varga, Vivien Németh, Csilla Bertók, Ágnes Havasi, Patrícia Őszi, Monika Janoch, András Ábrahám, Katalin Vígh, Zsófia Borsos, Kornélia Pongrácz, Miklos Gyori (2019). Enhancing Autism Knowledge among Primary School Pupils: First Results from the Evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP) In: Orel, Mojca; Jurjevčič, Stanislav (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p. pp. 28-37. Further information about the conference.

Havasi, Ágnes; Stefanik, Krisztina & Győri, Miklós (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In: Orel, Mojca; Jurjevčič, Stanislav (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p. pp. 18-27. Further information about the conference.

2018:

Ábrahám András, Stefanik Krisztina és Őszi Tamásné (2018). Autizmus spektrum zavarral élő gyerekek és fiatalok együttnevelésének főbb kérdései. Gyógypedagógiai Szemle, 2018 (3) p. 196-214.

Bertók Csilla (2018). Koragyermekkori intervenció jó gyakorlata autizmus spektrum zavar esetén. Gyógypedagógiai Szemle, 2018 (3) p. 229-240.

Gyori Miklos, Borsos Zsófia , Stefanik Krisztina , Jakab Zoltán , Varga Fanni , Csákvári Judit (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018. Linz, Austria, 2018. 07. 11-13. Further information about the conference.

Gyori Miklos, Borsos Zsófia, Stefanik Krisztina, Jakab Zoltán, Varga Fanni, Csákvári Judit (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. IN: Miesenberger K, Kouroupetroglou G (szerk.) Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018 Linz, Austria, July 11–13, 2018 Proceedings, Part I. (Lecture Notes in Computer Science; 10896.) p. 466-473. Springer. Further information about the conference.

Gyori Miklos, Csákvári Judit, Molnár Márta, Havasi Ágnes, Varga Fanni, Stefanik Krisztina, Virányi Anita (2018). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018, Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.  Further information about the conference.

Gyori Miklos, Csákvári Judit, Molnár Márta, Havasi Ágnes, Varga Fanni, Stefanik Krisztina, Virányi Anita (2018). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. IN: Miesenberger K, Kouroupetroglou G (szerk.) Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018 Linz, Austria, July 11–13, 2018 Proceedings, Part I. (Lecture Notes in Computer Science; 10896.) p. 474-477. Springer. Further information about the conference.

Győri Miklós (2018). Autonómia, tanulás, digitális technológia: pszichológiai és pedagógiai módszertanok nélkül nem megy. Pszichológia, Pedagógia, Technológia. Az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport és a Magyar Pszichológiai Társaság konferenciája. Debrecen, 2018.02.26. A konferenciáról további információk itt találhatóak.

Győri Miklós (2018). Az autizmus technológiai eszközökkel segített felismerése felé: áttekintés és egy kutatás-fejlesztési projekt első eredményei. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29. A konferencia teljes programja itt érhető el.

Győri Miklós (2018). Designing A Qualitative Study In Quality-of-life Among Parents Of Persons With Autism: Methodological Considerations And Dilemmas. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05. Further information about the conference.

Győri Miklós (2018). Researching the quality of life of people with ASD and their families – insights from a large-sample mixed-mode study. Focus on Autism International Scientific Conference 2018. Krakkó, Lengyelország. 2018. 09. 27-29.  Further information about the conference.

Győri Miklós (2018). The ‘Digital Autonomy Support In Autism’ Project: An Overview Of Preliminary Results, Goals, And Means. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.  Further information about the conference.

Győri Miklós, V. Molnár Márta, Havasi Ágnes, Csákvári Judit, Stefanik Krisztina, Varga Fanni. (2018). Autonómia-támogatás mobil digitális eszközökkel az autizmus spektrumon: a DATA projekt koncepciója és néhány első eredménye. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE, Budapest, 2018. 06.27-29. A konferenciáról további információk itt találhatóak.

Horváth Endre, Szekeres Ágota (2018). Szociometriai módszertanok alkalmazása integráltan tanuló sajátos nevelési igényű gyermekek társas helyzetének vizsgálatában. “Változás az állandóságban” A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, 2018. 05. 31- 06. 02. A konferenciáról további információk itt találhatóak. 

M. V. Molnar, K. Stefanik, M. Gyori, A. Ábrahám, Z. Borsos, Á. Havasi, A. Horhi, E. Horváth, T. Oszi and Á. Szekeres (2018). Quality of Life of Parents of Individuals with ASD and Complacence with Services: A Study on a Large-n Representative Sample from Hungary. INSAR, Rotterdam, 2018. 05. 09-12.

Miklos Gyori, Zsófia Borsos, Krisztina Stefanik, Judit Csákvári, Fanni Varga (2018). On the Potential of Automated Emotional Facial Expression Recognition for Screening / Diagnosis of ASD: Evidence from Comparing Human vs. Machine Detection of Emotional Expressions of High Functioning Young Children with ASD. Poster. International Society for Autism Research Annual Meeting 2018. Rotterdam, 2018. 05. 09-12. Further information about the conference.

Őszi Tamásné – Vargáné Molnár Márta (szerk) Gyógypedagógiai Szemle. A Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének Folyóirata. Autizmus tematikájú különszám, 2018 (3).

Stefanik Krisztina (2018). ‘Starbus’ Project Overview: Developing And Evaluating A Peer Programme For School Inclusion. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05. Further information about the conference.

Stefanik Krisztina (2018). At The Midway Of The MASZK Project: A Project Overview. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05. Further information about the conference.

Stefanik Krisztina (2018). Autizmus spektrum zavarral élő felnőttek támogatása. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE, Budapest, 2018. 06.27-29. A konferencia teljes programja itt érhető el.

Stefanik Krisztina (2018). Az ezerarcú állapot – az autizmus spektrum zavar felismerése. “Játék határokkal. Megközelítések a gyermek-pszichoterápiában” A serdülő- és gyermek-pszichoterápia folyóirat II. konferenciája. Budapest, 2018.03.24.

Stefanik Krisztina (2018). Régi kihívások, új fogyatékosságok? Pszichoszociális fogyatékosság, ADHD, autizmus…”Társadalmi és technológiai innovációk – a fogyatékos emberek teljeskörű társadalmi részvétele” Nemzetközi V4-es konferencia az EMMI szervezésében. Budapest, 2018. 03. 13-14.

Stefanik Krisztina, Győri Miklós, Vargáné Molnár Márta, és az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége, pszichológiai jól-léte: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. “Változás az állandóságban” A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, 2018. 05. 31- 06. 02.

Stefanik Krisztina, Vargáné Molnár Márta, Győri Miklós és az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Útvesztőben. Autizmussal élő gyermekeket nevelő szülők életminősége az autizmus-ellátás tükrében. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29. A konferencia teljes programja itt érhető el.

Szabó Anna Zsófia, Stefanik Krisztina (2018). Autizmus és szexualitás – a feltáró kutatásoktól a szexuális nevelés felé. Gyógypedagógiai Szemle, 2018 (3) p. 215-228.

V. Molnár Márta (2018). First Results From A Large-n Quantitative Quality-of-life Study Among Parents Of Persons With Autism. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.  Further information about the conference.

V. Molnár Márta, Győri Miklós, Stefanik Krisztina és a MASZK (2018). Autizmussal élő gyermekek ellátását befolyásoló tényezők a szülői életminőség kontextusában. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.

Vargáné Molnár Márta, Borsos Zsófia és a MASZK kutatócsoport (2018). Workshop with Prof. Valsamma Eapen (Chair, Infant Child and Adolescent Psychiatry, University of New South WaleS Head, Academic Unit of Child Psychiatry, South West Sydney (AUCS) Stream Director, Early Life Determinants of Health, Sydney Partnership for Health, Education, Research and Enterprise (SPHERE) Director, Program 1, Co-operative Research Centre for Autism (CRC). Quality of Life and Educational Services in Autism (Perspectives in Hungary and in Australia). Budapest, 2018.07.12.

Vargáné Molnár Márta, Győri Miklós és Stefanik Krisztina (2018). Autizmussal élő gyermekek intézményes ellátását és szüleik életminőségét befolyásoló tényezők: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. XVI. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2018. Szeged, 2018. 04. 26-28.

Vargáné Molnár Márta, Stefanik Krisztina (2018). Autizmus-specifikus szociális készségfejlesztő csoporttréningek értékelésének szempontjai: a Lego alapú támogatás áttekintése. Gyógypedagógiai Szemle, 2018 (3) p. 155-168.

2017:

Ábrahám András, V. Molnár Márta, Győri Miklós Stefanik Krisztina, Borsos Zsófia, Havasi Ágnes, Horváth Endre, Őszi Tamásné, Szekeres Ágota, Horhi Anett (2017). Bemutatkozik a MASZK – Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek és családjaik társadalmi integrációjának módszertani támogatása. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete. Konferencia előadás. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XLV. Országos Szakmai Konferencia, Kaposvár, 2017. 06. 28-30. A publikációt itt töltheti le.

Borsos Zsófia és Győri Miklós (2017). Can Automated Facial Expression Analysis Show Differences Between Autism and Typical Functioning? IN: Peter Cudd, Luc de Witte (szerk.) Harnessing the Power of Technology to Improve Lives. (Studies in Health Technology and Informatics, 242) p. 797-804. Amsterdam: IOS Press. Further information about the conference.

Borsos Zsófia, Győri Miklós, Stefanik Krisztina, Csákvári Judit (2017). Érzelmi arckifejezések gépi elemzése diagnosztikus célokra: első exploratív vizsgálat autizmus spektrum zavarral élő magasan funkcionáló és tipikusan fejlődő gyermekek csoportjain. Konferencia előadás. “SZEMÉLYES TÉR – KÖZÖS VILÁG” A Magyar Pszichológiai Társaság XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése, Szeged, 2017.06.1-3. A publikációt itt töltheti le.

Győri Miklós (2017). A család, az intézmény és az egyén kölcsönhatásai az autizmus korszerű pszicho-edukációs megközelítéseibe. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia, Pécs, 2017.10.13.

Győri Miklós (2017). Autizmus spektrum zavarok, Iskola és integráció a 21. század elején. XIX. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.  Hajdúszoboszló, 2017. 11. 7-9. A konferenciáról további információk itt találhatóak.

Győri Miklós (2017). Autizmus, technológia, emberi autonómia: illusztrációk a pszichológia szerepeire. Plenáris konferencia előadás. “SZEMÉLYES TÉR – KÖZÖS VILÁG” A Magyar Pszichológiai Társaság XXVI. Országos Tudományos Nagygyűlése, Szeged, 2017.06.1-3. A publikációt itt töltheti le.

Stefanik Krisztina (2017). Autizmussal élő gyermekek ellátása: első eredményeink az individuális tényezők, a hozzáférés és a szülői elégedettség összefüggéseiről. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.

V. Molnár Márta, Ábrahám András, Borsos Zsófia, Havasi Ágnes, Horhi Anett, Horváth Endre, Őszi Tamásné, Stefanik Krisztina, Szekeres Ágota, Győri Miklós (2017). Autizmus spektrumzavarral élő gyermekek és családjaik társadalmi integrációjának módszertani támogatása: A „MASZK” kutatócsoport és kutatási programja. In: Károly Krisztina, Homonnay Zoltán (szerk.) A tanulás és a tanítás értékelése. ELTE, Eötvös Kiadó, 53-69.o. ISBN: 978-963-284-909-6. A publikációt itt töltheti le.

Vargáné Molnár Márta (2017). Szülői kompetencia, életminőség, pszichológiai jól-lét és intézményes kontextus: első eredményeink autizmussal élő gyermeket nevelő családokról. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.

2016:

Gyori Miklos, Borsos Zsófia, Stefanik Krisztina, Molnár Márta, Bade Mari Christoffersen (2016). Sense of coherence and coping strategies among parents of children with autism spectrum disorders: first results from a Hungarian / Norwegian comparative study. Conference poster. XI Autisme-Europe International Congress, Edinburgh, Scotland, 2016. 09. 16-18.

Győri Miklós, Őszi Tamásné (2016). ’Telepresence’ – egy lehetséges út autizmussal élő tanulók részvételére az oktatásban? Konferencia előadás. ELTE Tudós tanárok -tanár tudósok Konferencia, Budapest, 2016. 11. 8-9. A publikációt itt töltheti le.

Havasi Ágnes, Stefanik Krisztina, Győri Miklós (2016). Use of augmentative and alternative communication: parent’s vs professional’s opinion vs classroom observation. Conference poster. XI Autisme-Europe International Congress, Edinburgh, Scotland, 2016. 09. 16-18.

Méhes Krisztina, Stefanik Krisztina (2016). Úton-útfélen… Autizmussal élő középiskolás diákok szociometriai helyzete és viktimizációja. In: Kasik László, Zsolnai Anikó (szerk.) Új kutatások a neveléstudományokban 2016 – A tanítás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. Szegedi Tudományegyetem BTK Neveléstudományi Intézet Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága.

Méhes Krisztina, Stefanik Krisztina (2016). Úton-útfélen… Autizmussal élő középiskolás diákok szociometriai helyzete és viktimizációja. Konferencia előadás. XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged, 2016. 11. 17-19. A publikációt itt töltheti le.

Stefanik Krisztina, Havasi Ágnes (2016) Kivitelezhető? Kihívások és sikerek az autizmussal élő gyermekek integrációjában. Konferencia előadás. ELTE Tudós tanárok – tanár tudósok Konferencia, Budapest, 2016. 11. 8-9. A publikációt itt töltheti le.

V. Molnár Márta, Borsos Zsófia, Havasi Ágnes, Horváth Endre, Őszi Tamásné, Stefanik Krisztina, Szekeres Ágota, Győri Miklós (2016). Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek és családjaik társadalmi integrációjának módszertani támogatása. Konferencia előadás. ELTE Tudós tanárok – tanár tudósok Konferencia, Budapest, 2016. 11. 8-9. A publikációt itt töltheti le.