Publikációink
Völgyesi-Molnár M., Havasi Á., Németh V., Szekeres Á. & Stefanik K. (2023). Autizmussal élő személyek szüleinek életminősége: hazai helyzetértelmezés transzkulturális perspektívában. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.
Stefanik K. (2023). Életkorokon átívelő edukációs spektrum autizmusban. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.
Németh V. & Stefanik K. (2023). Van választásunk? Az autizmusellátáshoz való hozzáférés szülői szemmel – szisztematikus szakirodalmi áttekintés. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.
Németh, V. (2022). Autizmussal élő felnőttek ellátásával kapcsolatos szülői döntéseket befolyásoló tényezők. A doktori kutatás első eredményeiről. Konferencialőadás, Budapest, 2022. 06. 07.
Eapen, V., Karlov, L., John, J. R., Beneytez, C., Grimes, P. Z., Kang, Y. Q., Mardare, I., Minca, D. G., Voicu, L., Malek, K. A., Ramkumar, A., Stefanik, K., Gyori, M., & Volgyesi-Molnar, M. (2023). Quality of life in parents of autistic children: A transcultural perspective. Frontiers in Psychology, 14, 1022094. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1022094
Koltai, B., Stefanik, K., & Győri, M. (2021). Integráció vagy különnevelés? Szülői döntést befolyásoló tényezők autizmussal élő gyermekek oktatási formájának kiválasztásában. Gyógypedagógiai Szemle, 49 (4), 245-260.
Lendvai P. (2022). Az autizmus spektrum zavarral élő személyek szüleinek életminősége a gyermek ellátásának függvényében. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK, Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Keck Zs. S. (2021). Autizmus spektrum zavarral élő személyeket
nevelő szülők életminősége. A QoLa autizmus-specifikus életminőség-mérő eszköz szöveges válaszainak elemzése. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Sivadó F. P. (2020). Autizmussal élő integrált tanulók jól-léte a tanuló, a pedagógus és a szülő perspektívájából. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla
Békefi K. P. (2023). Óvodából általános iskolába történő átmenet - autizmussal élő gyermekek szüleinek perspektívái. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Barankay J. (2023). Autizmussal élő gyermeket nevelő szülők perspektívái autizmus-specifikus támogatásról, kiegészítő és alternatív terápiákról. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Kovács M. (2022). Autizmussal élő iskoláskorú gyermekek ellátásának anyagi helyzettel
összefüggő aspektusai. Szülői perspektívák feltárása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Turi F. V. (2022). Az autizmussal élő felnőttek lakhatásával
kapcsolatos szülői szempontok feltárása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Rónai-Kurityák Cs. (2022). "Ez a jövőbe látás... mindig kicsit olyan nyomasztó" Óvodáskorú, autizmussal élő gyermekek szüleinek perspektívái gyermekük jövőjéről. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Krekácsné Topor É. (2022). Autizmusban érintett felnőtt személyek foglalkoztatásával összefüggő szülői perspektívák feltárása. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Kutatócsoportunk 2016-2021 között megjelent publikációink listája ITT található.
Fésű E. (2021). Hozzáférés az autizmus-specifikus ellátáshoz: az autizmussal élő alsó tagozatos gyermekek szüleinek perspektívái. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Kerekes K. (2021). Autizmussal élő gyermekek ellátásval kapcsolatos minőségmegítélési tényezők feltárása: az autizmussal élő iskoláskorú gyermeket nevelő szülők szempontjai. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In Orel, M. Jurjevčič, S. (szerk.), EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, (pp. 18-27.) Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p.
Győri M & Billédi K. (szerk.) (2019). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Németh V. (2020). Autizmussal élő felnőttek ellátása szülői perspektívából. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Intézményi Új Nemzeti Kiválóság Program Konferencia, Budapest, online, 2020. december 14.
MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2020). Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről - MASZKOLATLANUL. Budapest, MASZK.
Németh V., Janoch M., Ehmann B., Győri M. & Stefanik K. (2020). Autizmussal élő felnőttek foglalkoztatási és oktatási helyzete szülői szemmel. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. 11. 5-7.
Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In: Mojca, Orel; Stanislav, Jurjevčič (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations, Ljubjana, Szlovénia: EDUVision, (2019) pp. 18-27. , 10 p.
Vas V. (2020). Felnőttkori autizmus ellátás Magyarországon, szülői szemmel. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Oravecz L. (2020). A megbízható diagnózisig vezető út autizmussal élő felnőttek szüleinek perspektívájából. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Székely B. (2020). Nagyszülői szerepek és szülői életminőség autizmus spektrum zavarral élő személyek családjában. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Pintér M. (2020). Magasan funkcionáló autizmus spektrum zavarral élő személyek szüleinek diagnózissal való megküzdése. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Mészáros A. (2020). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége: anyai és apai szempontok. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Stefanik K., Németh V., Győri Mi., Borsos Zs., Szekeres Á., Havasi Á., Janoch M., Őszi T. & Vargáné Molnár M. (2020). Autizmussal élő felnőttek oktatási és foglalkoztatási helyzete. Szolgáltatásokhoz való hozzáférés és szülői elégedettség. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 290-304.
Vargáné Molnár M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Autizmussal élő tanulók szüleinek életminősége és a gyermekek intézményes ellátása. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Egészségtudomány-biológia Munkacsoport éves beszámoló konferenciája. Szeged, 2019. 11. 08.
Balázs A., Őszi T. & Stefanik K. (2019). Mögöttünk több mint 30 év, előttünk a feladat. Az autizmussal élő emberek támogatásának akut és aktuális kérdései. GYÓGYTEA – 7. ÉVAD – „Előttem az utódom” ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar. Budapest, 2019. 11.14.
Zs. Borsos, Z. Jakab, K. Stefanik, B. Bogdan, M. Gyori(2019). Screening for autism spectrum condition (ASC) with digital technologies: an overview of methodological difficulties. 12th AutismEurope International Congress: A new dynamic for change and inclusion. Nizza, 2019. 09. 13-15.
Németh V. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Autizmussal élő felnőttek ellátása – a hozzáférést, szülői elégedettséget meghatározó tényezők. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.
Molnar-Varga, M., Stefanik, K. & Gyori M. (2019). Quality of life and psychological well-being of parents of individuals with ASC: first results from a large Hungarian sample. Asia Pacific Autism Conference, Singapore, 2019. 06. 20-22.
Győri M., V. Molnár M., Janoch M. & Ehmann B. (2018). Kutatásmódszertani dilemmák az életminőség és az intézményes ellátás-oktatás kapcsolatának feltárásában, autizmussal élő személyek hazai mintáján. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Vargáné Molnár M., Stefanik K., Borsos Zs. & Németh V. (2018). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége és az intézményes neveléssel összefüggő tényezők szerepe a pszichológiai jóllét alakulásában. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Fazekas D. & Stefanik K. (2019). Két lépés az önállóság felé - Az önkiszolgálási készségek előmozdítása integrált óvodai keretek között autizmusba. Gyógypedagógiai Szemle, 47(2), 133-151.
Győri Miklós (2019). Bevezetés: infokommunikációs technológiák a többségi oktatásban. IN: Győri Miklós – Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Németh V. (2019). Autizmussal élő felnőttek ellátása – hozzáférést, szülői elégedettséget meghatározó tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Salamon K. (2019). Autizmussal élő személyek testvéreinek helyzetét befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Szekeres R. (2019). Autizmussal élő gyermekek és fiatalok bántalmazása. Tapasztalatok a köznevelés intézményeiből, szülői interjúk alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Vranyecz K. (2019). Szülői döntéshozatali tényezők autizmussal élő gyermekük beavatkozásaival kapcsolatos választási folyamataik során. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
V. Molnár M. & MASZK Kutatócsoport. (2018). Életminőség autizmussal élő személyek családjaiban: egy nagymintás kvantitatív kutatás fő eredményei és oktatási implikációi. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Budapest, 2018. október 5.
Győri Miklós és Stefanik Krisztina (2019). Példatár alkalmazások bevezetésének tervezését és alkalmazásának monitorozását szolgáló mérőeszközökre. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Havasi Á. (2019). Példatár: alkalmazások autizmus spektrum zavarral élő tanulók támogatására. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Havasi Á., Csákvári J. & Kanizsai-Nagy I. (2019). Eligazodás az appok közt. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M., Stefanik K., Billédi K., Havasi Á. & Csákvári J. (2019). Kis léptékű, gyors applikáció-fejlesztés: Az AutiCard mobil támogató alkalmazás fejlesztése, bevezetése és értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M. Kanizsai-Nagy I. & Stefanik K. (2019). Nagy léptékű applikáció-fejlesztés: A HANDS mobil támogató eszköz fejlesztése, bevezetése, értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Stefanik Krisztina (2019). Az autizmus spektrum zavarok evidencia-alapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Stefanik K. (2019). Az ’evidencia’ és az evidencia-alapú gyakorlat fogalma. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó. A kötetről bővebben itt olvashat.
Győri Miklós, Csákvári Judit, Havasi Ágnes (2019). Sajátos nevelési igények és infokommunikációs technológiák: alapfogalmak, funkciók, trendek. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M. (2018). Researching the quality of life of people with ASD and their families – insights from a large-sample mixed-mode study. Focus on Autism International Scientific Conference 2018. Krakkó, Lengyelország. 2018. 09. 27-29.
Vargáné Molnár M. & Stefanik K. (2018). Autizmus-specifikus szociális készségfejlesztő csoporttréningek értékelésének szempontjai: a Lego alapú támogatás áttekintése. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 155-168.
Őszi T., Vargáné Molnár M. (2018). Gyógypedagógiai Szemle. A Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének Folyóirata. Autizmus tematikájú különszám, 46(3).
Vargáné Molnár M., Borsos Zs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Workshop with Prof. Valsamma Eapen (Chair, Infant Child and Adolescent Psychiatry, University of New South WaleS Head, Academic Unit of Child Psychiatry, South West Sydney (AUCS) Stream Director, Early Life Determinants of Health, Sydney Partnership for Health, Education, Research and Enterprise (SPHERE) Director, Program 1, Co-operative Research Centre for Autism (CRC). Quality of Life and Educational Services in Autism (Perspectives in Hungary and in Australia). Budapest, 2018.07.12.
Gyori M., Borsos Zs., Stefanik K., Jakab Z., Varga F. & Csákvári J. (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018. Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.
Stefanik K. (2018). ‘Starbus’ Project Overview: Developing And Evaluating A Peer Programme For School Inclusion. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Győri M. (2018). Designing A Qualitative Study In Quality-of-life Among Parents Of Persons With Autism: Methodological Considerations And Dilemmas. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
V. Molnár M. (2018). First Results From A Large-n Quantitative Quality-of-life Study Among Parents Of Persons With Autism. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Stefanik K. (2018). At The Midway Of The MASZK Project: A Project Overview. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Stefanik K., Vargáné Molnár M., Győri M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Útvesztőben. Autizmussal élő gyermekeket nevelő szülők életminősége az autizmus-ellátás tükrében. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.
Stefanik K. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő felnőttek támogatása. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE, Budapest, 2018. 06.27-29.
V. Molnár M., Győri M., Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Autizmussal élő gyermekek ellátását befolyásoló tényezők a szülői életminőség kontextusában. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.
Stefanik K., Győri M., Vargáné Molnár M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége, pszichológiai jól-léte: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. "Változás az állandóságban" A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, 2018. 05. 31- 06. 02.
M. V. Molnar, K. Stefanik, M. Gyori, A. Ábrahám, Z. Borsos, Á. Havasi, A. Horhi, E. Horváth, T. Oszi & Á. Szekeres (2018). Quality of Life of Parents of Individuals with ASD and Complacence with Services: A Study on a Large-n Representative Sample from Hungary. INSAR, Rotterdam, 2018. 05. 09-12.
More information about the Conference
Vargáné Molnár M., Győri M. & Stefanik K. (2018). Autizmussal élő gyermekek intézményes ellátását és szüleik életminőségét befolyásoló tényezők: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. XVI. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2018. Szeged, 2018. 04. 26-28.
Horhi A. (2017, 2018). Autizmusban érintett személyek és családjaik életminőségének, pszichológiai jól-létének kvantitatív vizsgálata. Horhi Anett (közreműködő hallgató) kutatása, Dr. Vargáné Molnár Márta témavezetésével a MASZK projekt részeként valósult meg. A kutatómunkát az Új Nemzeti Kiválósági Program támogatta.
Horhi Anett kutatási terve ITT olvasható.
A kutatómunkáról készült szakmai beszámoló ITT olvasható.
Horhi A. (2018). Autizmusban érintett személyek és családjaik életminőségének, pszichológiai jól-létének kvantitatív vizsgálata. TDK dolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Stefanik K. (2017). Autizmussal élő gyermekek ellátása: első eredményeink az individuális tényezők, a hozzáférés és a szülői elégedettség összefüggéseiről. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.
Vargáné Molnár M. (2017). Szülői kompetencia, életminőség, pszichológiai jól-lét és intézményes kontextus: első eredményeink autizmussal élő gyermeket nevelő családokról. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.