Publikációink
Havasi Á. (2023). A DATA a gyakorlatban. Konferencialőadás, 2023. 04. 29. Pécs
Havasi Á., Bertók Cs., Némethy F. & Völgyesi-Molnár M. (2023). A DATA-rendszerrel a sikeres iskolai részvételért. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.
Völgyesi-Molnár M., Havasi Á., Németh V., Szekeres Á. & Stefanik K. (2023). Autizmussal élő személyek szüleinek életminősége: hazai helyzetértelmezés transzkulturális perspektívában. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.
Stefanik K. (2023). Életkorokon átívelő edukációs spektrum autizmusban. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.
Németh V. & Stefanik K. (2023). Van választásunk? Az autizmusellátáshoz való hozzáférés szülői szemmel – szisztematikus szakirodalmi áttekintés. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.
Őszi T.& Völgyesi-Molnár M. (2022). Hab a tortán, avagy luxus-e a szakmai szupervízió? Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.
Havasi Á., Macher M., Szenczi-Velkey B. (2022).Nyelv és kommunikáció - elhanyagolt kutatási fókuszok, jelentős pedagógiai implikációk. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.
Szekeres, Á., Stefanik, K. (2022). Van helyem az osztályban? - A SMETRY szerepe egy iskolai tudásformáló program (CsIIP) hatásvizsgálatában. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.
Janoch, M. & Pongrácz, K. (2022). A 4 Muskétás: Megértem-Megelőzöm-Megtanítom-Megerősítem - avagy pozitív viselkedésmenedzsment, ahogy mi műveljük és tanítjuk. Konferenciaelőadás, Budapest 2022.11.24.
Mile, A. & Németh, V. (2022). Történetek az együttnevelésről - ahogy a szülők és a szakemberek látják. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.
Berényi, D. & Bertók, Cs. (2022). Digitális támogatások különleges igényekhez illesztve. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.
Németh, V. (2022). Autizmussal élő felnőttek ellátásával kapcsolatos szülői döntéseket befolyásoló tényezők. A doktori kutatás első eredményeiről. Konferencialőadás, Budapest, 2022. 06. 07.
Havasi, Á. (2022). Használd a mobilod! Konferenciaelőadás, 2022. április 20. Budapest
Havasi Á., (2022). Kommunikáció az autizmus spektrumán -alapvető módszerek a támogatásban. Szakmai Nap, előadás. Galánta
Havasi Á., (2022). A mobilommal önállóbb lehetek? Szakmai Nap, Konferenciaelőadás. Galánta
Őszi, T. (2022). Az Autizmus-specifikus többletről. Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan
Havasi, Á. (2022). Látni arany. Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan
Stefanik, K. (2022). Nehéz viselkedések-könnyű megoldások? Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan
Sik-Lanyi, C., Havasi, A., Kancsó, M., Imre, A., & Halmosi, B. (2022). “InfoBase”: Design a User-Friendly Online Database to Support People with Autism. ICCHP-AAATE 2022 Open Access Compendium" Assistive Technology, Accessibility and (e) Inclusion" Part I.
https://epub.jku.at/obvulioa/content/titleinfo/7945374/full.pdf
Eapen, V., Karlov, L., John, J. R., Beneytez, C., Grimes, P. Z., Kang, Y. Q., Mardare, I., Minca, D. G., Voicu, L., Malek, K. A., Ramkumar, A., Stefanik, K., Gyori, M., & Volgyesi-Molnar, M. (2023). Quality of life in parents of autistic children: A transcultural perspective. Frontiers in Psychology, 14, 1022094. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1022094
Havasi Á. (2022). Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja. Doktori értekezés. Témavezető: Dr. Gy. Stefanik Krisztina. ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola. Budapest.
Havasi, Á., Stefanik, K., & Győri, M. (2022). Ha a gyerek AAK-t tanul, jobb lesz az AAK-ban” – milyen szerepet tölt be az AAK valójában?" Gyógypedagógiai Szemle, 50(4) 207-211.
Koltai, B., Stefanik, K., & Győri, M. (2021). Integráció vagy különnevelés? Szülői döntést befolyásoló tényezők autizmussal élő gyermekek oktatási formájának kiválasztásában. Gyógypedagógiai Szemle, 49 (4), 245-260.
Borsos, Z., Jakab, Z., Stefanik, K., Bogdán, B., & Gyori, M. (2022). Test–Retest Reliability in Automated Emotional Facial Expression Analysis: Exploring FaceReader 8.0 on Data from Typically Developing Children and Children with Autism. Applied Sciences, 12(15), 7759.
Németh, V. & Stefanik, K. (2022). Kortárs mentorok az autizmussal élő középiskolás tanulók támogatásában. Szisztematikus szakirodalmi áttekintés. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4) 167-178.
Lendvai P. (2022). Az autizmus spektrum zavarral élő személyek szüleinek életminősége a gyermek ellátásának függvényében. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK, Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Keck Zs. S. (2021). Autizmus spektrum zavarral élő személyeket
nevelő szülők életminősége. A QoLa autizmus-specifikus életminőség-mérő eszköz szöveges válaszainak elemzése. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Sivadó F. P. (2020). Autizmussal élő integrált tanulók jól-léte a tanuló, a pedagógus és a szülő perspektívájából. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla
Petri A. (2019). Az autizmussal élő tanulókat érő iskolai zaklatást befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Szabó D. (2023). Integrációban tanuló, autizmussal élő diákok társas kapcsolatai, barátságai. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Sági D. (2023). Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek tanítóinak integrációval
kapcsolatos attitűdje. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Horváth J. (2023). Integráltan tanuló, magasan funkcionáló autizmussal élő gyermekek
területspecifikus önértékelésének változása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Némethy Fruzsina (2022). Áttekintés az autizmussal élő tanulók autonómiájának infokommunikációs technológiákkal történő támogatásáról. OTDK dolgozat,Tanulás- és Tanításmódszertani Tudástechnológiai Szekció. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Némethy F. (2022). Áttekintés az autizmussal élő tanulók autonómiájának infokommunikációs
technológiákkal történő támogatásáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Rizó Cs. (2023). A DATA bevezetése első osztályos autizmus spektrum zavarral élő tanuló számára. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla
Gyarmati R. (2023). Vélemény, hozzáállás és tudás, mint integrációt befolyásoló tényezők autizmussal élő diákok és alsó tagozatos tanítóik között. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla
Békefi K. P. (2023). Óvodából általános iskolába történő átmenet - autizmussal élő gyermekek szüleinek perspektívái. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Barankay J. (2023). Autizmussal élő gyermeket nevelő szülők perspektívái autizmus-specifikus támogatásról, kiegészítő és alternatív terápiákról. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Pulai B. (2023). Az autizmus arcai a filmes sztereotípiákban a paradigmaváltás párhuzamában. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes.
Burai M. (2023). A videópromptolás szerepe az önállóság támogatásában a DATA rendszerben. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes
Nagy K. (2023). Könnyen érthető vizuális tájékoztatók kidolgozásának szempontjai autizmussal élő tanulók támogatására. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes
Dr Egeresiné Sz. A. (2022). Mobil digitális technológia használata önállóságban. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes
Kovács M. (2022). Autizmussal élő iskoláskorú gyermekek ellátásának anyagi helyzettel
összefüggő aspektusai. Szülői perspektívák feltárása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Hernádi E. F. (2022). Tanítók autizmusról való tudásának kapcsolata a bullying jelenséggel. Szakdolozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Turi F. V. (2022). Az autizmussal élő felnőttek lakhatásával
kapcsolatos szülői szempontok feltárása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Imre A. (2022). Infobázis – autizmussal kapcsolatos tartalmakat kínáló, online adatbázis fejlesztése és értékelése. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes
Árpád B. (2021). Mobiltechnológia használata az önállóság támogatásában. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes.
Schmidt S. (2021). Önállóság támogatás autizmus spektrum zavarokban mobiltechnilógiával. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla
Petri T. (2022). Autizmussal élő tanulók integrációja pedagógus szemmel. Szakdolgozat,ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Hernási E. F.(2022). Tanítók autizmusról való tudásának kapcsolata a bullying jelenséggel, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Csató N. (2022). Többségi általános iskolában tanuló, autizmussal élő diákok kortárs kapcsolatainak vizsgálata a pedagógusok autizmussal kapcsolatos tudásának és attitűdjének tükrében, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Barabás Cs. (2022). Nemi különbségek a tipikusan fejlődő kisiskolások autizmussal élő társaikhoz való kapcsolódásában, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Apáthy E. (2022). Autizmussal élő tanulók iskolán belüli bántalmazása, anit-bullying programok, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Rónai-Kurityák Cs. (2022). "Ez a jövőbe látás... mindig kicsit olyan nyomasztó" Óvodáskorú, autizmussal élő gyermekek szüleinek perspektívái gyermekük jövőjéről. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Krekácsné Topor É. (2022). Autizmusban érintett felnőtt személyek foglalkoztatásával összefüggő szülői perspektívák feltárása. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Imre A. (2022). Infobázis – autizmussal kapcsolatos tartalmakat kínáló, online adatbázis fejlesztése és értékelése. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes
Egressyné Szűrszabó A. (2022). Mobil digitális technológia használata önállóságban. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes
Bánhidy A. (2021). Mobiltechnológia használata az önállóság támogatásában. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes
Havasi, Á., Bertók, Cs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2022). Okos eszközök, értő használók - A DATA-rendszer és ami mögötte van. Konferenciaelőadás, 2022. 07. 1. Miskolc
Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri M.(2022.) "Ha a gyerek AAK-t tanul jobb lesz az AAK-ban" - milyen szerepet tölt be a az AAK valójában? Konferenciaelőadás, 2022. 07. 01. Miskolc
Győri, M. (2022). Innováció, kutatás és gyakorlat alkotó kapcsolatai a hatékony támogatásért. Konferenciaelőadás. Budapest
Őszi, T., Havasi, Á., Janoch, M. &Stefanik, K. (2022). Amiről tanítunk és tanulunk – tartalmak és üzenetek az Autizmus Spektrum Pedagógiája Szakirányon. Konferenciaelőadás. Budapest
Kellems, R. (2022). Using Technology to Improve the Lives of Individuals with ASD; Technológia alkalmazása az autizmussal élő emberek támogatásában. Konferenciaelőadás. Budapest.
Győri, M. (2022). MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport MASZK II Kutatás - jövőkép. Konferenciaelőadás. Budapest
Stefanik, K. (2022). Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program. Konferenciaelőadás. Budapest
Havasi, Á. & Németh, R. (2022). A DATA rendszer bevezetését és mindennapi alkalmazását segítő szolgáltatás. Konferenciaelőadás. Budapest
Kővári, E. & Győri, M.(2022). Kezdetek - Digitális autonómia-támogatás az autizmus spektrumon, a DATA. Konferenciaelőadás. Budapest
Havasi, Á., Kancsó, M., Imre, A., Kis-Jakab É. & Sikné Lányi, C. (2021). InfoBázis - felhasználóbarát online adatbázis tervezése autizmussal élő emberek támogatásához. In Vassányi, I. & Fogarassyné, Vathy Á. (szerk.), Orvosi Informatika- a XXXIV. Neumann-kollokvium konferenciakiadványa. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság. (pp. 118-126). Veszprém. ISBN: 978-963-396-217-6
Kármán B., Szekeres Á. & Papp G. (2022). Interventions for acceptance and inclusion of people with intellectual disability: A systematic review. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 35(3), 641-654.
Kutatócsoportunk 2016-2021 között megjelent publikációink listája ITT található.
Némethy F. E. (2021). Milyen kép alakul ki az osztálytársakban az autizmussal élő kisiskolásról? Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Somogyi Zs. K. (2021). Az autizmussal élő kisiskolás gyerekek agressziója és viktimizációja több perspektívából, kvalitatív interjúk alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Fésű E. (2021). Hozzáférés az autizmus-specifikus ellátáshoz: az autizmussal élő alsó tagozatos gyermekek szüleinek perspektívái. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Kerekes K. (2021). Autizmussal élő gyermekek ellátásval kapcsolatos minőségmegítélési tényezők feltárása: az autizmussal élő iskoláskorú gyermeket nevelő szülők szempontjai. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien
Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In Orel, M. Jurjevčič, S. (szerk.), EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, (pp. 18-27.) Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p.
Stefanik, K., Molnár-Varga, M., Németh, V., Bertók, Cs., Havasi, Á., Őszi, P., Janoch, M., Ábrahám, A., Vígh, K., Borsos, Zs., Pongrácz, K. & Miklos Gy. (2019). Enhancing Autism Knowledge among Primary School Pupils: First Results from the Evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP). In: Orel M. & Jurjevčič S. (szerk.), EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, (pp. 28-37.) Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p.
Győri M & Billédi K. (szerk.) (2019). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Németh V. (2020). Autizmussal élő felnőttek ellátása szülői perspektívából. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Intézményi Új Nemzeti Kiválóság Program Konferencia, Budapest, online, 2020. december 14.
MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2020). Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport bemutatja a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Programot. Budapest, MASZK.
MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2020). Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről - MASZKOLATLANUL. Budapest, MASZK.
S. Balogh A., Németh V., Bertók Cs., Szekeres Á. & Stefanik K. (2020). Autizmussal élő kisiskolások osztálytársainak autizmussal kapcsolatos tudása és attitűdje a szociometriai helyzettel összefüggésben. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. 11. 5-7.
Stefanik K., Bertók Cs., Őszi T., Havasi Á. & Vígh K. (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásai kisiskolások autizmus-tudására. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.
Németh V., Janoch M., Ehmann B., Győri M. & Stefanik K. (2020). Autizmussal élő felnőttek foglalkoztatási és oktatási helyzete szülői szemmel. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. 11. 5-7.
Szekeres Á., Horváth E., Vargáné Molnár M., & Havasi Á. (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásvizsgálatában résztvevő osztályközösségek szociometriai jellemző. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.
Stefanik, K., Molnár-Varga, M., Németh, V., Bertók, Cs., Borsos, Zs., Pongrácz, K., Gyori, M., Havasi, Á., Őszi, P., Janoch, M., Ábrahám, A. & Vígh, K. (2019). Enhancing autism knowledge among primary school pupils: first results from the evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP). In Mojca, Orel; Stanislav, Jurjevčič (szerk.), EDUvision 2019: Modern Approaches to Teaching the Future Generations, Ljubjana, (pp. 28-37). Szlovénia: EDUVision.
Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In: Mojca, Orel; Stanislav, Jurjevčič (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations, Ljubjana, Szlovénia: EDUVision, (2019) pp. 18-27. , 10 p.
Vas V. (2020). Felnőttkori autizmus ellátás Magyarországon, szülői szemmel. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Oravecz L. (2020). A megbízható diagnózisig vezető út autizmussal élő felnőttek szüleinek perspektívájából. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Handel L. (2020). Egy többségi általános iskolában tanuló, kisiskolás, autizmussal élő gyermek kortárs kapcsolatainak vizsgálata. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Suvertová G. (2020). Integrációban tanuló, autizmussal élő kisiskolások kortárskapcsolatai két esettanulmány alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Gyén A. T. (2020). Autizmussal élő kisiskolások és iskolai zaklatás több perspektívából. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Székely B. (2020). Nagyszülői szerepek és szülői életminőség autizmus spektrum zavarral élő személyek családjában. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Pintér M. (2020). Magasan funkcionáló autizmus spektrum zavarral élő személyek szüleinek diagnózissal való megküzdése. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Mészáros A. (2020). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége: anyai és apai szempontok. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Petri A. (2020). Az autizmussal élő tanulókat érő iskolai zaklatást befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány . Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Győri M., Borsos Zs., Stefanik K., Bogdán B., Varga F., Csákvári J. & Jakab Z. (2020). Az autizmus magasan funkcionáló eseteinek innovatív digitális eszközökkel történő óvodáskori szűrése felé: a SHAKES projekt és első szakaszának eredményei. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 254-279.
Stefanik K., Vargáné Molnár M., Németh V., Betrók Cs., Havasi Á., Őszi T., Janoch M., Ábrahám A., Vígh K., Borsos Zs., Pongrácz K. & Győri M. (2020). Alsó tagozatos gyermekek autizmus-tudásának előmozdítása: első eredmények a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) hatásainak vizsgálatából. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 280- 289.
Stefanik K., Németh V., Győri Mi., Borsos Zs., Szekeres Á., Havasi Á., Janoch M., Őszi T. & Vargáné Molnár M. (2020). Autizmussal élő felnőttek oktatási és foglalkoztatási helyzete. Szolgáltatásokhoz való hozzáférés és szülői elégedettség. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 290-304.
Havasi Á. & Őszi T. (2019). A kommunikáció támogatásának gyakorlati stratégiái az autizmus spektrumán. Autizmus, Szociális Kommunikációs Zavarok és Logopédiai konferencia. Budapest, 2019. november 9.
A konferenciáról bővebben itt olvashat.
Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) bemutatása és az alkalmazhatóság-vizsgálat első eredményei. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Egészségtudomány-biológia Munkacsoport éves beszámoló konferenciája, Szeged, 2019. 11. 08.
Vargáné Molnár M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Autizmussal élő tanulók szüleinek életminősége és a gyermekek intézményes ellátása. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Egészségtudomány-biológia Munkacsoport éves beszámoló konferenciája. Szeged, 2019. 11. 08.
Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Kisiskolások autizmus-tudásának formálása. Betekintés a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) evidencia-alapú fejlesztésébe. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécs, 2019. 11. 07-09.
Balázs A., Őszi T. & Stefanik K. (2019). Mögöttünk több mint 30 év, előttünk a feladat. Az autizmussal élő emberek támogatásának akut és aktuális kérdései. GYÓGYTEA – 7. ÉVAD – „Előttem az utódom” ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar. Budapest, 2019. 11.14.
Zs. Borsos, Z. Jakab, K. Stefanik, B. Bogdan, M. Gyori(2019). Screening for autism spectrum condition (ASC) with digital technologies: an overview of methodological difficulties. 12th AutismEurope International Congress: A new dynamic for change and inclusion. Nizza, 2019. 09. 13-15.
Bertók Cs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztésének bemutatása. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.
Németh V. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Autizmussal élő felnőttek ellátása – a hozzáférést, szülői elégedettséget meghatározó tényezők. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.
Havasi Á., Győri M., Varga F. & Stefanik K. (2019). Vizuális támogatás digitális platformon: a DATA és ami mögötte van. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.
Molnar-Varga, M., Stefanik, K. & Gyori M. (2019). Quality of life and psychological well-being of parents of individuals with ASC: first results from a large Hungarian sample. Asia Pacific Autism Conference, Singapore, 2019. 06. 20-22.
Győri M. (2018). Autonómia, tanulás, digitális technológia: mit tanítanak nekünk az atipikus tanulók? Tanulás és tanítás a digitális kultúrában. Veszprém, 2018. 11. 30.
Győri M. (2018). Autizmussal élők iskolai integrációja. MTÜ Tudomány És Parlament: A Magyar Tudományos Akadémia feladatvállalása a közoktatásban. Budapest, 2018. 11. 13.
Stefanik K., V. Molnár M., Havasi Á. & Bertók Cs. (2018). Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztése az autizmussal élő diákok befogadásáért. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Ábrahám A., Stefanik K., Őszi T. & Vígh K. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő diákok befogadását támogató tudásformáló programok áttekintése. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Győri M., V. Molnár M., Janoch M. & Ehmann B. (2018). Kutatásmódszertani dilemmák az életminőség és az intézményes ellátás-oktatás kapcsolatának feltárásában, autizmussal élő személyek hazai mintáján. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Vargáné Molnár M., Stefanik K., Borsos Zs. & Németh V. (2018). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége és az intézményes neveléssel összefüggő tényezők szerepe a pszichológiai jóllét alakulásában. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Fazekas D. & Stefanik K. (2019). Két lépés az önállóság felé - Az önkiszolgálási készségek előmozdítása integrált óvodai keretek között autizmusba. Gyógypedagógiai Szemle, 47(2), 133-151.
Németh V. & Stefanik K. (2019). Autizmusspecifikus perspektíva a fogászatban. Gyógypedagógiai Szemle, 47(2), 77-97.
Győri Miklós (2019). Bevezetés: infokommunikációs technológiák a többségi oktatásban. IN: Győri Miklós – Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Fórián D. (2019). Tipikusan fejlődő gyermekek autizmustudásának formálása – a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program pilot vizsgálata. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Németh V. (2018, 2019). Autizmus-specifikus perspektíva a fogászati ellátásban. TDK dolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Németh V. (2019). Autizmussal élő felnőttek ellátása – hozzáférést, szülői elégedettséget meghatározó tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Salamon K. (2019). Autizmussal élő személyek testvéreinek helyzetét befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Szekeres R. (2019). Autizmussal élő gyermekek és fiatalok bántalmazása. Tapasztalatok a köznevelés intézményeiből, szülői interjúk alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Tóth G. (2019). Tipikusan fejlődő gyermekek szüleinek véleménye egy autizmussal kapcsolatos tudásformáló mesekönyv rájuk gyakorolt hatásáról és alkalmazhatóságáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Vranyecz K. (2019). Szülői döntéshozatali tényezők autizmussal élő gyermekük beavatkozásaival kapcsolatos választási folyamataik során. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
V. Molnár M. & MASZK Kutatócsoport. (2018). Életminőség autizmussal élő személyek családjaiban: egy nagymintás kvantitatív kutatás fő eredményei és oktatási implikációi. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Budapest, 2018. október 5.
Győri Miklós és Stefanik Krisztina (2019). Példatár alkalmazások bevezetésének tervezését és alkalmazásának monitorozását szolgáló mérőeszközökre. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Havasi Á. (2019). Példatár: alkalmazások autizmus spektrum zavarral élő tanulók támogatására. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Havasi Á., Csákvári J. & Kanizsai-Nagy I. (2019). Eligazodás az appok közt. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M., Stefanik K., Billédi K., Havasi Á. & Csákvári J. (2019). Kis léptékű, gyors applikáció-fejlesztés: Az AutiCard mobil támogató alkalmazás fejlesztése, bevezetése és értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M. Kanizsai-Nagy I. & Stefanik K. (2019). Nagy léptékű applikáció-fejlesztés: A HANDS mobil támogató eszköz fejlesztése, bevezetése, értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Stefanik Krisztina (2019). Az autizmus spektrum zavarok evidencia-alapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Stefanik K. (2019). Az ’evidencia’ és az evidencia-alapú gyakorlat fogalma. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó. A kötetről bővebben itt olvashat.
Győri Miklós, Csákvári Judit, Havasi Ágnes (2019). Sajátos nevelési igények és infokommunikációs technológiák: alapfogalmak, funkciók, trendek. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M. (2018). Researching the quality of life of people with ASD and their families – insights from a large-sample mixed-mode study. Focus on Autism International Scientific Conference 2018. Krakkó, Lengyelország. 2018. 09. 27-29.
Bertók Cs. (2018). Koragyermekkori intervenció jó gyakorlata autizmus spektrum zavar esetén. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 229-240.
Szabó A. Zs. & Stefanik K. (2018). Autizmus és szexualitás – a feltáró kutatásoktól a szexuális nevelés felé. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 215-228.
Ábrahám A., Stefanik K. & Őszi T. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő gyerekek és fiatalok együttnevelésének főbb kérdései. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 196-214.
Vargáné Molnár M. & Stefanik K. (2018). Autizmus-specifikus szociális készségfejlesztő csoporttréningek értékelésének szempontjai: a Lego alapú támogatás áttekintése. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 155-168.
Őszi T., Vargáné Molnár M. (2018). Gyógypedagógiai Szemle. A Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének Folyóirata. Autizmus tematikájú különszám, 46(3).
Gyori M., Csákvári J., Molnár M., Havasi Á., Varga F., Stefanik K. & Virányi A. (2018). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018, Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.
Vargáné Molnár M., Borsos Zs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Workshop with Prof. Valsamma Eapen (Chair, Infant Child and Adolescent Psychiatry, University of New South WaleS Head, Academic Unit of Child Psychiatry, South West Sydney (AUCS) Stream Director, Early Life Determinants of Health, Sydney Partnership for Health, Education, Research and Enterprise (SPHERE) Director, Program 1, Co-operative Research Centre for Autism (CRC). Quality of Life and Educational Services in Autism (Perspectives in Hungary and in Australia). Budapest, 2018.07.12.
Gyori M., Borsos Zs., Stefanik K., Jakab Z., Varga F. & Csákvári J. (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018. Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.
Győri M. (2018). The ‘Digital Autonomy Support In Autism’ Project: An Overview Of Preliminary Results, Goals, And Means. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Stefanik K. (2018). ‘Starbus’ Project Overview: Developing And Evaluating A Peer Programme For School Inclusion. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Győri M. (2018). Designing A Qualitative Study In Quality-of-life Among Parents Of Persons With Autism: Methodological Considerations And Dilemmas. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
V. Molnár M. (2018). First Results From A Large-n Quantitative Quality-of-life Study Among Parents Of Persons With Autism. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Stefanik K. (2018). At The Midway Of The MASZK Project: A Project Overview. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Stefanik K., Vargáné Molnár M., Győri M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Útvesztőben. Autizmussal élő gyermekeket nevelő szülők életminősége az autizmus-ellátás tükrében. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.
Stefanik K. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő felnőttek támogatása. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE, Budapest, 2018. 06.27-29.
Győri M. (2018). Az autizmus technológiai eszközökkel segített felismerése felé: áttekintés és egy kutatás-fejlesztési projekt első eredményei. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.
V. Molnár M., Győri M., Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Autizmussal élő gyermekek ellátását befolyásoló tényezők a szülői életminőség kontextusában. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.
Győri M., V. Molnár M., Havasi Á., Csákvári J., Stefanik K. & Varga F. (2018). Autonómia-támogatás mobil digitális eszközökkel az autizmus spektrumon: a DATA projekt koncepciója és néhány első eredménye. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE, Budapest, 2018. 06.27-29.
Stefanik K., Győri M., Vargáné Molnár M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége, pszichológiai jól-léte: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. "Változás az állandóságban" A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, 2018. 05. 31- 06. 02.
Horváth E. & Szekeres Á. (2018). Szociometriai módszertanok alkalmazása integráltan tanuló sajátos nevelési igényű gyermekek társas helyzetének vizsgálatában. "Változás az állandóságban" A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, 2018. 05. 31- 06. 02.
M. V. Molnar, K. Stefanik, M. Gyori, A. Ábrahám, Z. Borsos, Á. Havasi, A. Horhi, E. Horváth, T. Oszi & Á. Szekeres (2018). Quality of Life of Parents of Individuals with ASD and Complacence with Services: A Study on a Large-n Representative Sample from Hungary. INSAR, Rotterdam, 2018. 05. 09-12.
More information about the Conference
Miklos Gy., Borsos Zs., Stefanik K., Csákvári J. & Varga F. (2018). On the Potential of Automated Emotional Facial Expression Recognition for Screening / Diagnosis of ASD: Evidence from Comparing Human vs. Machine Detection of Emotional Expressions of High Functioning Young Children with ASD. Poster. International Society for Autism Research Annual Meeting 2018. Rotterdam, 2018. 05. 09-12.
V. Molnár M., Ábrahám A., Borsos Zs., Havasi Á., Horhi A., Horváth E., Őszi T., Stefanik K., Szekeres Á. & Győri M. (2017). Autizmus spektrumzavarral élő gyermekek és családjaik társadalmi integrációjának módszertani támogatása: A „MASZK” kutatócsoport és kutatási programja. In Károly K. & Homonnay Z. (szerk.), A tanulás és a tanítás értékelése. (pp. 53-69) ELTE, Eötvös Kiadó. ISBN: 978-963-284-909-6.
Vargáné Molnár M., Győri M. & Stefanik K. (2018). Autizmussal élő gyermekek intézményes ellátását és szüleik életminőségét befolyásoló tényezők: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. XVI. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2018. Szeged, 2018. 04. 26-28.
Urbán K. (2018). Autizmus és bullying – Ki? Kivel? Hányszor? Miért? Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Horhi A. (2017, 2018). Autizmusban érintett személyek és családjaik életminőségének, pszichológiai jól-létének kvantitatív vizsgálata. Horhi Anett (közreműködő hallgató) kutatása, Dr. Vargáné Molnár Márta témavezetésével a MASZK projekt részeként valósult meg. A kutatómunkát az Új Nemzeti Kiválósági Program támogatta.
Horhi Anett kutatási terve ITT olvasható.
A kutatómunkáról készült szakmai beszámoló ITT olvasható.
Ábrahám A. (2018). Az autizmussal kapcsolatos tudatosság növekedésének hatása az együttnevelés sikerességére. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Horhi A. (2018). Autizmusban érintett személyek és családjaik életminőségének, pszichológiai jól-létének kvantitatív vizsgálata. TDK dolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Stefanik K. (2018). Az ezerarcú állapot – az autizmus spektrum zavar felismerése. "Játék határokkal. Megközelítések a gyermek-pszichoterápiában" A serdülő- és gyermek-pszichoterápia folyóirat II. konferenciája. Budapest, 2018.03.24.
Jónás A. (2018). Tanítói vélemények egy autizmussal kapcsolatos tudásformáló mesekönyv alkalmazhatóságáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Stefanik K. (2018). Régi kihívások, új fogyatékosságok? Pszichoszociális fogyatékosság, ADHD, autizmus…"Társadalmi és technológiai innovációk - a fogyatékos emberek teljeskörű társadalmi részvétele" Nemzetközi V4-es konferencia az EMMI szervezésében. Budapest, 2018. 03. 13-14.
Győri M. (2018). Autonómia, tanulás, digitális technológia: pszichológiai és pedagógiai módszertanok nélkül nem megy. Pszichológia, Pedagógia, Technológia. Az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport és a Magyar Pszichológiai Társaság konferenciája. Debrecen, 2018.02.26.
Gyori M., Csákvári J., Molnár M., Havasi Á., Varga F., Stefanik K. & Virányi A. (2018). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. In Miesenberger K. & Kouroupetroglou G. (szerk.), Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018 Linz, Austria, July 11–13, 2018 Proceedings, Part I. (Lecture Notes in Computer Science; 10896.) (pp. 474-477). Springer. More information here.
Gyori M., Borsos Zs., Stefanik K., Jakab Z., Varga F. & Csákvári J. (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. In Miesenberger K. & Kouroupetroglou G (szerk.), Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018 Linz, Austria, July 11–13, 2018 Proceedings, Part I. (Lecture Notes in Computer Science; 10896.) (pp. 466-473). Springer. More information here.
Borsos Zs. & Győri M. (2017). Can Automated Facial Expression Analysis Show Differences Between Autism and Typical Functioning? In Peter C. & Luc de W. (szerk.), Harnessing the Power of Technology to Improve Lives. (Studies in Health Technology and Informatics, 242) (pp. 797-804). Amsterdam: IOS Press. More information here.
Stefanik K. (2017). Autizmussal élő gyermekek ellátása: első eredményeink az individuális tényezők, a hozzáférés és a szülői elégedettség összefüggéseiről. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.
Győri M. (2017). A család, az intézmény és az egyén kölcsönhatásai az autizmus korszerű pszicho-edukációs megközelítéseibe. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia, Pécs, 2017.10.13.
Győri M. (2017). Autizmus spektrum zavarok, Iskola és integráció a 21. század elején. XIX. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia. Hajdúszoboszló, 2017. 11. 7-9.
Vargáné Molnár M. (2017). Szülői kompetencia, életminőség, pszichológiai jól-lét és intézményes kontextus: első eredményeink autizmussal élő gyermeket nevelő családokról. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.
Méhes K. & Stefanik K. (2017). Úton-útfélen… Autizmussal élő középiskolás diákok szociometriai helyzete és viktimizációja. In Zsolnai A. & Kasik L. (szerk.), Új kutatások a neveléstudományokban 2016 - A tanítás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. (pp. 103-112). Szegedi Tudományegyetem BTK Neveléstudományi Intézet Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága.