Publikációink

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi Á. (2023). A DATA a gyakorlatban. Konferencialőadás, 2023. 04. 29. Pécs

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi Á., Bertók Cs., Némethy F. & Völgyesi-Molnár M. (2023). A DATA-rendszerrel a sikeres iskolai részvételért. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.

https://www.edu.u-szeged.hu/pek2023/

Életminőség Konferencia közlemények, Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

 Völgyesi-Molnár M., Havasi Á., Németh V., Szekeres Á. & Stefanik K. (2023). Autizmussal élő személyek szüleinek életminősége: hazai helyzetértelmezés transzkulturális perspektívában.  XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.

https://www.edu.u-szeged.hu/pek2023/

Életminőség Konferencia közlemények

Stefanik K. (2023). Életkorokon átívelő edukációs spektrum autizmusban. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22.

https://www.edu.u-szeged.hu/pek2023/

Életminőség Konferencia közlemények

Németh V. & Stefanik K. (2023). Van választásunk? Az autizmusellátáshoz való hozzáférés szülői szemmel – szisztematikus szakirodalmi áttekintés. XIX. Pedagógiai Értékelési Konferencia - PÉK 2023. 2023. április 20-22. 

https://www.edu.u-szeged.hu/pek2023/ 

Konferencia közlemények

Őszi T.& Völgyesi-Molnár M. (2022). Hab a tortán, avagy luxus-e a szakmai szupervízió? Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.

Konferencia közlemények

Havasi Á., Macher M., Szenczi-Velkey B. (2022).Nyelv és kommunikáció - elhanyagolt kutatási fókuszok, jelentős pedagógiai implikációk. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Szekeres, Á., Stefanik, K. (2022). Van helyem az osztályban? - A SMETRY szerepe egy iskolai tudásformáló program (CsIIP) hatásvizsgálatában. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.

Konferencia közlemények

Janoch, M. & Pongrácz, K. (2022). A 4 Muskétás: Megértem-Megelőzöm-Megtanítom-Megerősítem - avagy pozitív viselkedésmenedzsment, ahogy mi műveljük és tanítjuk. Konferenciaelőadás, Budapest 2022.11.24.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Mile, A. & Németh, V. (2022). Történetek az együttnevelésről - ahogy a szülők és a szakemberek látják. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.

DATA projekt Konferencia közlemények

Berényi, D. & Bertók, Cs. (2022). Digitális támogatások különleges igényekhez illesztve. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.

Életminőség Konferencia közlemények

Németh, V. (2022). Autizmussal élő felnőttek ellátásával kapcsolatos szülői döntéseket befolyásoló tényezők. A doktori kutatás első eredményeiről. Konferencialőadás, Budapest, 2022. 06. 07.

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi, Á. (2022). Használd a mobilod! Konferenciaelőadás, 2022. április 20. Budapest

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi Á., (2022). Kommunikáció az autizmus spektrumán -alapvető módszerek a támogatásban. Szakmai Nap, előadás. Galánta

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi Á., (2022). A mobilommal önállóbb lehetek? Szakmai Nap, Konferenciaelőadás. Galánta

Tudásformálás Konferencia közlemények

Őszi, T. (2022). Az Autizmus-specifikus többletről. Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi, Á. (2022). Látni arany. Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan

Tudásformálás Konferencia közlemények

Stefanik, K. (2022). Nehéz viselkedések-könnyű megoldások? Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan

 

DATA projekt Konferencia közlemények, Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Sik-Lanyi, C., Havasi, A., Kancsó, M., Imre, A., & Halmosi, B. (2022). “InfoBase”: Design a User-Friendly Online Database to Support People with Autism. ICCHP-AAATE 2022 Open Access Compendium" Assistive Technology, Accessibility and (e) Inclusion" Part I.

https://epub.jku.at/obvulioa/content/titleinfo/7945374/full.pdf

Életminőség Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Eapen, V., Karlov, L., John, J. R., Beneytez, C., Grimes, P. Z., Kang, Y. Q., Mardare, I., Minca, D. G., Voicu, L., Malek, K. A., Ramkumar, A., Stefanik, K., Gyori, M., & Volgyesi-Molnar, M. (2023). Quality of life in parents of autistic children: A transcultural perspective. Frontiers in Psychology, 14, 1022094. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1022094

Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Havasi Á. (2022). Komplex kommunikációs igényű autizmussal élő kisiskolások kommunikációja. Doktori értekezés. Témavezető: Dr. Gy. Stefanik Krisztina. ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola. Budapest.

Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Havasi, Á., Stefanik, K., & Győri, M. (2022). Ha a gyerek AAK-t tanul, jobb lesz az AAK-ban” – milyen szerepet tölt be az AAK valójában?" Gyógypedagógiai Szemle, 50(4) 207-211.

Életminőség Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Koltai, B., Stefanik, K., & Győri, M. (2021). Integráció vagy különnevelés? Szülői döntést befolyásoló tényezők autizmussal élő gyermekek oktatási formájának kiválasztásában. Gyógypedagógiai Szemle, 49 (4), 245-260.

https://ojs.elte.hu/gyogypedszemle/article/view/3236 

Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Borsos, Z., Jakab, Z., Stefanik, K., Bogdán, B., & Gyori, M. (2022). Test–Retest Reliability in Automated Emotional Facial Expression Analysis: Exploring FaceReader 8.0 on Data from Typically Developing Children and Children with Autism. Applied Sciences, 12(15), 7759.

https://www.mdpi.com/2076-3417/12/15/7759

Tudásformálás Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Németh, V. & Stefanik, K. (2022). Kortárs mentorok az autizmussal élő középiskolás tanulók támogatásában. Szisztematikus szakirodalmi áttekintés. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4) 167-178.

 

 

 

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Lendvai P. (2022). Az autizmus spektrum zavarral élő személyek szüleinek életminősége a gyermek ellátásának függvényében. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK, Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Keck Zs. S. (2021). Autizmus spektrum zavarral élő személyeket
nevelő szülők életminősége. A QoLa autizmus-specifikus életminőség-mérő eszköz szöveges válaszainak elemzése. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Sivadó F. P. (2020). Autizmussal élő integrált tanulók jól-léte a tanuló, a pedagógus és a szülő perspektívájából. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Petri A. (2019). Az autizmussal élő tanulókat érő iskolai zaklatást befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Szabó D. (2023). Integrációban tanuló, autizmussal élő diákok társas kapcsolatai, barátságai. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Sági D. (2023). Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek tanítóinak integrációval
kapcsolatos attitűdje. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Horváth J. (2023). Integráltan tanuló, magasan funkcionáló autizmussal élő gyermekek
területspecifikus önértékelésének változása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Némethy Fruzsina (2022). Áttekintés az autizmussal élő tanulók autonómiájának infokommunikációs technológiákkal történő támogatásáról. OTDK dolgozat,Tanulás- és Tanításmódszertani Tudástechnológiai Szekció. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Némethy F. (2022). Áttekintés az autizmussal élő tanulók autonómiájának infokommunikációs
technológiákkal történő támogatásáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető:  Völgyesi-Molnár Márta

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Rizó Cs. (2023). A DATA bevezetése első osztályos autizmus spektrum zavarral élő tanuló számára. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Gyarmati R. (2023). Vélemény, hozzáállás és tudás, mint integrációt befolyásoló tényezők autizmussal élő diákok és alsó tagozatos tanítóik között. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Békefi K. P. (2023). Óvodából általános iskolába történő átmenet - autizmussal élő gyermekek szüleinek perspektívái. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Barankay J. (2023). Autizmussal élő gyermeket nevelő szülők perspektívái autizmus-specifikus támogatásról, kiegészítő és alternatív terápiákról. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Pulai B. (2023). Az autizmus arcai a filmes sztereotípiákban a paradigmaváltás párhuzamában. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes. 

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Burai M. (2023). A videópromptolás szerepe az önállóság támogatásában a DATA rendszerben. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Nagy K. (2023). Könnyen érthető vizuális tájékoztatók kidolgozásának szempontjai autizmussal élő tanulók támogatására. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Dr Egeresiné Sz. A.  (2022). Mobil digitális technológia használata önállóságban. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Kovács M. (2022). Autizmussal élő iskoláskorú gyermekek ellátásának anyagi helyzettel
összefüggő aspektusai. Szülői perspektívák feltárása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Hernádi E. F. (2022). Tanítók autizmusról való tudásának kapcsolata a bullying jelenséggel. Szakdolozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Turi F. V. (2022). Az autizmussal élő felnőttek lakhatásával
kapcsolatos szülői szempontok feltárása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Imre A. (2022). Infobázis – autizmussal kapcsolatos tartalmakat kínáló, online adatbázis fejlesztése és értékelése. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Árpád B. (2021). Mobiltechnológia használata az önállóság támogatásában. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes.

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Schmidt S. (2021). Önállóság támogatás autizmus spektrum zavarokban mobiltechnilógiával. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Petri T. (2022). Autizmussal élő tanulók integrációja pedagógus szemmel. Szakdolgozat,ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Hernási E. F.(2022). Tanítók autizmusról való tudásának kapcsolata a bullying jelenséggel, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Csató N. (2022). Többségi általános iskolában tanuló, autizmussal élő diákok kortárs kapcsolatainak vizsgálata a pedagógusok autizmussal kapcsolatos tudásának és attitűdjének tükrében, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Barabás Cs. (2022). Nemi különbségek a tipikusan fejlődő kisiskolások autizmussal élő társaikhoz való kapcsolódásában, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Apáthy E. (2022). Autizmussal élő tanulók iskolán belüli bántalmazása, anit-bullying programok, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Rónai-Kurityák Cs. (2022). "Ez a jövőbe látás... mindig kicsit olyan nyomasztó" Óvodáskorú, autizmussal élő gyermekek szüleinek perspektívái gyermekük jövőjéről. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Krekácsné Topor É. (2022). Autizmusban érintett felnőtt személyek foglalkoztatásával összefüggő szülői perspektívák feltárása. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Imre A. (2022). Infobázis – autizmussal kapcsolatos tartalmakat kínáló, online adatbázis fejlesztése és értékelése. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Egressyné Szűrszabó A. (2022). Mobil digitális technológia használata önállóságban. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes

DATA projekt Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Bánhidy A. (2021). Mobiltechnológia használata az önállóság támogatásában. Szakdolgozat. ELTE BGGYK. Témavezető: Havasi Ágnes

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi, Á., Bertók, Cs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2022). Okos eszközök, értő használók  - A DATA-rendszer és ami mögötte van. Konferenciaelőadás, 2022. 07. 1. Miskolc

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri M.(2022.) "Ha a gyerek AAK-t tanul jobb lesz az AAK-ban" - milyen szerepet tölt be a az AAK valójában? Konferenciaelőadás, 2022. 07. 01. Miskolc

DATA projekt Konferencia közlemények

Győri, M. (2022). Innováció, kutatás és gyakorlat alkotó kapcsolatai a hatékony támogatásért. Konferenciaelőadás. Budapest

DATA projekt Konferencia közlemények

Őszi, T., Havasi, Á., Janoch, M. &Stefanik, K. (2022). Amiről tanítunk és tanulunk – tartalmak és üzenetek az Autizmus Spektrum Pedagógiája Szakirányon. Konferenciaelőadás. Budapest

DATA projekt Konferencia közlemények

Kellems, R. (2022). Using Technology to Improve the Lives of Individuals with ASD; Technológia alkalmazása az autizmussal élő emberek támogatásában. Konferenciaelőadás. Budapest.

DATA projekt Konferencia közlemények

Győri, M. (2022).  MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport MASZK II Kutatás - jövőkép. Konferenciaelőadás. Budapest

DATA projekt Konferencia közlemények

Stefanik, K. (2022). Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program. Konferenciaelőadás. Budapest

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi, Á. & Németh, R. (2022). A DATA rendszer bevezetését és mindennapi alkalmazását segítő szolgáltatás. Konferenciaelőadás. Budapest

DATA projekt Konferencia közlemények

Kővári, E. & Győri, M.(2022). Kezdetek - Digitális autonómia-támogatás az autizmus spektrumon, a DATA. Konferenciaelőadás. Budapest

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi, Á., Kancsó, M., Imre, A., Kis-Jakab É. & Sikné Lányi, C. (2021). InfoBázis - felhasználóbarát online adatbázis tervezése autizmussal élő emberek támogatásához.  In Vassányi, I. & Fogarassyné, Vathy Á. (szerk.),  Orvosi Informatika- a XXXIV. Neumann-kollokvium konferenciakiadványa. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság.  (pp. 118-126). Veszprém. ISBN: 978-963-396-217-6

DATA projekt Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Kármán B., Szekeres Á. & Papp G. (2022). Interventions for acceptance and inclusion of people with intellectual disability: A systematic review. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 35(3), 641-654.

A publikációt itt töltheti le.

Tudásformálás, Életminőség Egyéb publikációk

Kutatócsoportunk 2016-2021 között megjelent publikációink listája ITT található.

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Némethy F. E. (2021). Milyen kép alakul ki az osztálytársakban az autizmussal élő kisiskolásról? Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Somogyi Zs. K. (2021). Az autizmussal élő kisiskolás gyerekek agressziója és viktimizációja több perspektívából, kvalitatív interjúk alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Fésű E. (2021). Hozzáférés az autizmus-specifikus ellátáshoz: az autizmussal élő alsó tagozatos gyermekek szüleinek perspektívái. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Kerekes K. (2021). Autizmussal élő gyermekek ellátásval kapcsolatos minőségmegítélési tényezők feltárása: az autizmussal élő iskoláskorú gyermeket nevelő szülők szempontjai. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Németh Vivien

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In Orel, M. Jurjevčič, S. (szerk.), EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, (pp. 18-27.) Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p.

 

download

Tudásformálás Könyvek, könyvfejezetek

Stefanik, K.,  Molnár-Varga, M.,  Németh, V., Bertók, Cs., Havasi, Á., Őszi, P., Janoch, M., Ábrahám, A.,  Vígh, K., Borsos, Zs., Pongrácz, K. & Miklos Gy. (2019). Enhancing Autism Knowledge among Primary School Pupils: First Results from the Evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP). In: Orel M. & Jurjevčič S. (szerk.), EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, (pp. 28-37.) Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p.

 

download

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Győri M & Billédi K. (szerk.) (2019). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

 

A kötetről bővebben itt olvashat.

Életminőség Konferencia közlemények

Németh V. (2020). Autizmussal élő felnőttek ellátása szülői perspektívából. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Intézményi Új Nemzeti Kiválóság Program Konferencia, Budapest, online, 2020. december 14.

A konferencia programfüzete itt érhető el.

Tudásformálás Egyéb publikációk

MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2020). Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport bemutatja a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Programot. Budapest, MASZK.

 

A tájékoztató kiadvány ITT érhető el.

Életminőség Egyéb publikációk

MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2020). Hazai összkép az autizmussal élő személyek és családjaik helyzetéről, életminőségéről - MASZKOLATLANUL. Budapest, MASZK.

 

A kutatási összefoglaló ITT érhető el.

Tudásformálás Konferencia közlemények

S. Balogh A., Németh V., Bertók Cs., Szekeres Á. & Stefanik K. (2020). Autizmussal élő kisiskolások osztálytársainak autizmussal kapcsolatos tudása és attitűdje a szociometriai helyzettel összefüggésben. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. 11. 5-7.

A konferencia absztraktkötete itt érhető el.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Stefanik K., Bertók Cs., Őszi T., Havasi Á. & Vígh K. (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásai kisiskolások autizmus-tudására. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.

A konferencia absztraktkötete itt érhető el.

Életminőség Konferencia közlemények

Németh V., Janoch M., Ehmann B., Győri M. & Stefanik K. (2020). Autizmussal élő felnőttek foglalkoztatási és oktatási helyzete szülői szemmel. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. 11. 5-7.

A konferencia absztraktkötete itt érhető el.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Szekeres Á., Horváth E., Vargáné Molnár M., & Havasi Á. (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásvizsgálatában résztvevő osztályközösségek szociometriai jellemző. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.

A konferencia absztraktkötete itt érhető el.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Stefanik, K., Molnár-Varga, M., Németh, V., Bertók, Cs., Borsos, Zs., Pongrácz, K., Gyori, M., Havasi, Á., Őszi, P., Janoch, M., Ábrahám, A. & Vígh, K. (2019). Enhancing autism knowledge among primary school pupils: first results from the evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP). In Mojca, Orel; Stanislav, Jurjevčič (szerk.), EDUvision 2019: Modern Approaches to Teaching the Future Generations, Ljubjana, (pp. 28-37). Szlovénia: EDUVision.

Tudásformálás, Életminőség Konferencia közlemények

Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In: Mojca, Orel; Stanislav, Jurjevčič (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations, Ljubjana, Szlovénia: EDUVision, (2019) pp. 18-27. , 10 p.

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Vas V. (2020). Felnőttkori autizmus ellátás Magyarországon, szülői szemmel.  Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Oravecz L. (2020). A megbízható diagnózisig vezető út autizmussal élő felnőttek szüleinek perspektívájából. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Handel L. (2020). Egy többségi általános iskolában tanuló, kisiskolás, autizmussal élő gyermek kortárs kapcsolatainak vizsgálata. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Suvertová G. (2020). Integrációban tanuló, autizmussal élő kisiskolások kortárskapcsolatai két esettanulmány alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Gyén A. T. (2020). Autizmussal élő kisiskolások és iskolai zaklatás több perspektívából. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Székely B. (2020). Nagyszülői szerepek és szülői életminőség autizmus spektrum zavarral élő személyek családjában. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Pintér M. (2020). Magasan funkcionáló autizmus spektrum zavarral élő személyek szüleinek diagnózissal való megküzdése. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Mészáros A. (2020). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége: anyai és apai szempontok. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Petri A. (2020). Az autizmussal élő tanulókat érő iskolai zaklatást befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány . Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta

Tudásformálás Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Győri M., Borsos Zs., Stefanik K., Bogdán B., Varga F., Csákvári J. & Jakab Z. (2020). Az autizmus magasan funkcionáló eseteinek innovatív digitális eszközökkel történő óvodáskori szűrése felé: a SHAKES projekt és első szakaszának eredményei. Gyógypedagógiai Szemle,  48(3-4), 254-279.

Tudásformálás Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Stefanik K., Vargáné Molnár M., Németh V., Betrók Cs., Havasi Á., Őszi T., Janoch M., Ábrahám A., Vígh K., Borsos Zs., Pongrácz K. & Győri M. (2020). Alsó tagozatos gyermekek autizmus-tudásának előmozdítása: első eredmények a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) hatásainak vizsgálatából. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 280- 289.

Életminőség Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Stefanik K., Németh V., Győri Mi., Borsos Zs., Szekeres Á., Havasi Á., Janoch M., Őszi T. & Vargáné Molnár M. (2020). Autizmussal élő felnőttek oktatási és foglalkoztatási helyzete. Szolgáltatásokhoz való hozzáférés és szülői elégedettség. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 290-304.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Havasi Á. & Őszi T. (2019). A kommunikáció támogatásának gyakorlati stratégiái az autizmus spektrumán. Autizmus, Szociális Kommunikációs Zavarok és Logopédiai konferencia. Budapest, 2019. november 9.
A konferenciáról bővebben itt olvashat.

 

 

Tudásformálás Konferencia közlemények

Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) bemutatása és az alkalmazhatóság-vizsgálat első eredményei. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Egészségtudomány-biológia Munkacsoport éves beszámoló konferenciája, Szeged, 2019. 11. 08.

Életminőség Konferencia közlemények

Vargáné Molnár M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Autizmussal élő tanulók szüleinek életminősége és a gyermekek intézményes ellátása. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Egészségtudomány-biológia Munkacsoport éves beszámoló konferenciája. Szeged, 2019. 11. 08.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Kisiskolások autizmus-tudásának formálása. Betekintés a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) evidencia-alapú fejlesztésébe. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécs, 2019. 11. 07-09.

Tudásformálás, Életminőség Konferencia közlemények

Balázs A., Őszi T. & Stefanik K. (2019). Mögöttünk több mint 30 év, előttünk a feladat. Az autizmussal élő emberek támogatásának akut és aktuális kérdései. GYÓGYTEA – 7. ÉVAD – „Előttem az utódom” ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar. Budapest, 2019. 11.14.

Tudásformálás, Életminőség Konferencia közlemények

Zs. Borsos, Z. Jakab, K. Stefanik, B. Bogdan, M. Gyori(2019). Screening for autism spectrum condition (ASC) with digital technologies: an overview of methodological difficulties. 12th AutismEurope International Congress: A new dynamic for change and inclusion. Nizza, 2019. 09. 13-15.

More information about the Conference

Tudásformálás Konferencia közlemények

Bertók Cs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztésének bemutatása. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.

A konferencia programja itt érhető el.

Életminőség Konferencia közlemények

Németh V. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Autizmussal élő felnőttek ellátása – a hozzáférést, szülői elégedettséget meghatározó tényezők. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.

A konferencia programja itt érhető el.

DATA projekt Konferencia közlemények

Havasi Á., Győri M., Varga F. & Stefanik K. (2019). Vizuális támogatás digitális platformon: a DATA és ami mögötte van. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.

A konferencia programja itt érhető el.

Életminőség Konferencia közlemények

Molnar-Varga, M., Stefanik, K. & Gyori  M. (2019). Quality of life and psychological well-being of parents of individuals with ASC: first results from a large Hungarian sample. Asia Pacific Autism Conference, Singapore, 2019. 06. 20-22.

 More details about the Conference.

DATA projekt Konferencia közlemények

Győri M. (2018). Autonómia, tanulás, digitális technológia: mit tanítanak nekünk az atipikus tanulók? Tanulás és tanítás a digitális kultúrában. Veszprém, 2018. 11. 30.

A konferencia programja itt érhető el.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Győri M. (2018). Autizmussal élők iskolai integrációja. MTÜ Tudomány És Parlament: A Magyar Tudományos Akadémia feladatvállalása a közoktatásban. Budapest, 2018. 11. 13.

A konferencia programja itt érhető el.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Stefanik K., V. Molnár M., Havasi Á. & Bertók Cs. (2018). Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztése az autizmussal élő diákok befogadásáért. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.

A konferencia absztrakt kötete itt érhető el.

Tudásformálás Konferencia közlemények

Ábrahám A., Stefanik K., Őszi T. & Vígh K. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő diákok befogadását támogató tudásformáló programok áttekintése. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.

A konferencia absztrakt kötete itt érhető el.

Életminőség Konferencia közlemények

Győri M., V. Molnár M., Janoch M. & Ehmann B. (2018). Kutatásmódszertani dilemmák az életminőség és az intézményes ellátás-oktatás kapcsolatának feltárásában, autizmussal élő személyek hazai mintáján. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.

A konferencia absztrakt kötete itt érhető el.

Életminőség Konferencia közlemények

Vargáné Molnár M., Stefanik K., Borsos Zs. & Németh V. (2018). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége és az intézményes neveléssel összefüggő tényezők szerepe a pszichológiai jóllét alakulásában. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.

A konferencia absztrakt kötete itt érhető el.

Életminőség Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Fazekas D. & Stefanik K. (2019). Két lépés az önállóság felé - Az önkiszolgálási készségek előmozdítása integrált óvodai keretek között autizmusba. Gyógypedagógiai Szemle,  47(2), 133-151.

Tudásformálás Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Németh V. & Stefanik K. (2019). Autizmusspecifikus perspektíva a fogászatban. Gyógypedagógiai Szemle, 47(2), 77-97.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Győri Miklós (2019). Bevezetés: infokommunikációs technológiák a többségi oktatásban. IN: Győri Miklós – Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Fórián D. (2019). Tipikusan fejlődő gyermekek autizmustudásának formálása – a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program pilot vizsgálata. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Németh V. (2018, 2019). Autizmus-specifikus perspektíva a fogászati ellátásban. TDK dolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Németh V. (2019). Autizmussal élő felnőttek ellátása – hozzáférést, szülői elégedettséget meghatározó tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Salamon K. (2019). Autizmussal élő személyek testvéreinek helyzetét befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Szekeres R. (2019). Autizmussal élő gyermekek és fiatalok bántalmazása. Tapasztalatok a köznevelés intézményeiből, szülői interjúk alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Tóth G. (2019). Tipikusan fejlődő gyermekek szüleinek véleménye egy autizmussal kapcsolatos tudásformáló mesekönyv rájuk gyakorolt hatásáról és alkalmazhatóságáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Vranyecz K. (2019). Szülői döntéshozatali tényezők autizmussal élő gyermekük beavatkozásaival kapcsolatos választási folyamataik során. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Konferencia közlemények

V. Molnár M. & MASZK Kutatócsoport. (2018). Életminőség autizmussal élő személyek családjaiban: egy nagymintás kvantitatív kutatás fő eredményei és oktatási implikációi. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Budapest, 2018. október 5.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Győri Miklós és Stefanik Krisztina (2019). Példatár alkalmazások bevezetésének tervezését és alkalmazásának monitorozását szolgáló mérőeszközökre. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Havasi Á. (2019). Példatár: alkalmazások autizmus spektrum zavarral élő tanulók támogatására. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Havasi Á., Csákvári J. & Kanizsai-Nagy I. (2019). Eligazodás az appok közt. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Győri M., Stefanik K., Billédi K., Havasi Á. & Csákvári J. (2019). Kis léptékű, gyors applikáció-fejlesztés: Az AutiCard mobil támogató alkalmazás fejlesztése, bevezetése és értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Győri M. Kanizsai-Nagy I. & Stefanik K. (2019). Nagy léptékű applikáció-fejlesztés: A HANDS mobil támogató eszköz fejlesztése, bevezetése, értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Stefanik Krisztina (2019). Az autizmus spektrum zavarok evidencia-alapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Stefanik K. (2019). Az ’evidencia’ és az evidencia-alapú gyakorlat fogalma. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó. A kötetről bővebben itt olvashat.

Tudásformálás, Életminőség Könyvek, könyvfejezetek

Győri Miklós, Csákvári Judit, Havasi Ágnes (2019). Sajátos nevelési igények és infokommunikációs technológiák: alapfogalmak, funkciók, trendek. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.

A kötetről bővebben itt olvashat.

Életminőség Konferencia közlemények

Győri M. (2018). Researching the quality of life of people with ASD and their families – insights from a large-sample mixed-mode study. Focus on Autism International Scientific Conference 2018. Krakkó, Lengyelország. 2018. 09. 27-29.

About the Conference Keynote abstract 

Tudásformálás Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Bertók Cs. (2018). Koragyermekkori intervenció jó gyakorlata autizmus spektrum zavar esetén. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 229-240.

Tudásformálás Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Szabó A. Zs. &  Stefanik K. (2018). Autizmus és szexualitás – a feltáró kutatásoktól a szexuális nevelés felé. Gyógypedagógiai Szemle,  46(3), 215-228.

Tudásformálás Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Ábrahám A., Stefanik K. & Őszi T. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő gyerekek és fiatalok együttnevelésének főbb kérdései. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 196-214.

Tudásformálás, Életminőség Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Vargáné Molnár M. & Stefanik K. (2018). Autizmus-specifikus szociális készségfejlesztő csoporttréningek értékelésének szempontjai: a Lego alapú támogatás áttekintése. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 155-168.

Tudásformálás, Életminőség Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Őszi T., Vargáné Molnár M. (2018).  Gyógypedagógiai Szemle. A Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének Folyóirata. Autizmus tematikájú különszám, 46(3).

Tudásformálás Konferencia közlemények

Gyori M., Csákvári J., Molnár M., Havasi Á., Varga F., Stefanik K. & Virányi A. (2018). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018, Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.

More details about the Conference

Tudásformálás, Életminőség Konferencia közlemények

Vargáné Molnár M., Borsos Zs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Workshop with Prof. Valsamma Eapen (Chair, Infant Child and Adolescent Psychiatry, University of New South WaleS Head, Academic Unit of Child Psychiatry, South West Sydney (AUCS) Stream Director, Early Life Determinants of Health, Sydney Partnership for Health, Education, Research and Enterprise (SPHERE) Director, Program 1, Co-operative Research Centre for Autism (CRC). Quality of Life and Educational Services in Autism (Perspectives in Hungary and in Australia). Budapest, 2018.07.12.

Tudásformálás, Életminőség Konferencia közlemények

Gyori M., Borsos Zs., Stefanik K., Jakab Z., Varga F. & Csákvári J. (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018. Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.

More details about the Conference

DATA projekt Konferencia közlemények

Győri M. (2018). The ‘Digital Autonomy Support In Autism’ Project: An Overview Of Preliminary Results, Goals, And Means. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.

More details about the conference.

Tudásformálás, Életminőség Konferencia közlemények

Stefanik K. (2018). ‘Starbus’ Project Overview: Developing And Evaluating A Peer Programme For School Inclusion. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.

More details here.

Életminőség Konferencia közlemények

Győri M. (2018). Designing A Qualitative Study In Quality-of-life Among Parents Of Persons With Autism: Methodological Considerations And Dilemmas. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.

More details about the Conference

Életminőség Konferencia közlemények

V. Molnár M. (2018). First Results From A Large-n Quantitative Quality-of-life Study Among Parents Of Persons With Autism. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.

More details about the Conference.

Életminőség Konferencia közlemények

Stefanik K. (2018). At The Midway Of The MASZK Project: A Project Overview. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.

More information about the Conference.

Életminőség Konferencia közlemények

Stefanik K., Vargáné Molnár M., Győri M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Útvesztőben. Autizmussal élő gyermekeket nevelő szülők életminősége az autizmus-ellátás tükrében. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.

A konferencia teljes programja itt érhető el.

Életminőség Konferencia közlemények

Stefanik K. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő felnőttek támogatása. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE, Budapest, 2018. 06.27-29.

A konferencia teljes programja itt érhető el.

DATA projekt Konferencia közlemények

Győri M. (2018). Az autizmus technológiai eszközökkel segített felismerése felé: áttekintés és egy kutatás-fejlesztési projekt első eredményei. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.

A konferencia teljes programja itt érhető el.

Életminőség Konferencia közlemények

V. Molnár M., Győri M., Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Autizmussal élő gyermekek ellátását befolyásoló tényezők a szülői életminőség kontextusában. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Budapest, 2018. 06.27-29.

DATA projekt Konferencia közlemények

Győri M., V. Molnár M., Havasi Á., Csákvári J., Stefanik K. & Varga F. (2018). Autonómia-támogatás mobil digitális eszközökkel az autizmus spektrumon: a DATA projekt koncepciója és néhány első eredménye. XLVI. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE, Budapest, 2018. 06.27-29.

A konferenciáról további információk itt találhatóak.

Életminőség Konferencia közlemények

Stefanik K., Győri M., Vargáné Molnár M. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Autizmussal élő gyermekek szüleinek életminősége, pszichológiai jól-léte: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. "Változás az állandóságban" A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, 2018. 05. 31- 06. 02.

Konferencia közlemények

Horváth E. & Szekeres Á. (2018). Szociometriai módszertanok alkalmazása integráltan tanuló sajátos nevelési igényű gyermekek társas helyzetének vizsgálatában. "Változás az állandóságban" A Magyar Pszichológiai Társaság XXVII. Országos Tudományos Nagygyűlése. Budapest, 2018. 05. 31- 06. 02.

A konferenciáról további információk itt találhatóak. 

Életminőség Konferencia közlemények

M. V. Molnar, K. Stefanik, M. Gyori, A. Ábrahám, Z. Borsos, Á. Havasi, A. Horhi, E. Horváth, T. Oszi & Á. Szekeres (2018). Quality of Life of Parents of Individuals with ASD and Complacence with Services: A Study on a Large-n Representative Sample from Hungary. INSAR, Rotterdam, 2018. 05. 09-12.

More information about the Conference

 
Konferencia közlemények

Miklos Gy., Borsos Zs., Stefanik K., Csákvári J. & Varga F. (2018). On the Potential of Automated Emotional Facial Expression Recognition for Screening / Diagnosis of ASD: Evidence from Comparing Human vs. Machine Detection of Emotional Expressions of High Functioning Young Children with ASD. Poster. International Society for Autism Research Annual Meeting 2018. Rotterdam, 2018. 05. 09-12.

More information about the Conference

Könyvek, könyvfejezetek

V. Molnár M., Ábrahám A., Borsos Zs., Havasi Á., Horhi A., Horváth E., Őszi T., Stefanik K., Szekeres Á. & Győri M. (2017). Autizmus spektrumzavarral élő gyermekek és családjaik társadalmi integrációjának módszertani támogatása: A „MASZK” kutatócsoport és kutatási programja. In Károly K. & Homonnay Z. (szerk.), A tanulás és a tanítás értékelése.  (pp. 53-69) ELTE, Eötvös Kiadó. ISBN: 978-963-284-909-6.

A publikációt itt töltheti le.

Életminőség Konferencia közlemények

Vargáné Molnár M., Győri M. & Stefanik K. (2018). Autizmussal élő gyermekek intézményes ellátását és szüleik életminőségét befolyásoló tényezők: első eredmények egy nagymintás kvantitatív vizsgálatból. XVI. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2018. Szeged, 2018. 04. 26-28.

A konferenciára bővebben itt olvashat.

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Urbán K. (2018). Autizmus és bullying – Ki? Kivel? Hányszor? Miért? Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Horhi A. (2017, 2018). Autizmusban érintett személyek és családjaik életminőségének, pszichológiai jól-létének kvantitatív vizsgálata. Horhi Anett (közreműködő hallgató) kutatása, Dr. Vargáné Molnár Márta témavezetésével a MASZK projekt részeként valósult meg. A kutatómunkát az Új Nemzeti Kiválósági Program támogatta.

Horhi Anett kutatási terve ITT olvasható.
A kutatómunkáról készült szakmai beszámoló ITT olvasható.

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Ábrahám A. (2018). Az autizmussal kapcsolatos tudatosság növekedésének hatása az együttnevelés sikerességére. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Életminőség Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Horhi A. (2018). Autizmusban érintett személyek és családjaik életminőségének, pszichológiai jól-létének kvantitatív vizsgálata. TDK dolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta

Konferencia közlemények

Stefanik K. (2018). Az ezerarcú állapot – az autizmus spektrum zavar felismerése. "Játék határokkal. Megközelítések a gyermek-pszichoterápiában" A serdülő- és gyermek-pszichoterápia folyóirat II. konferenciája. Budapest, 2018.03.24.

Tudásformálás Szakdolgozatok, ÚNKP és TDK dolgozatok

Jónás A. (2018). Tanítói vélemények egy autizmussal kapcsolatos tudásformáló mesekönyv alkalmazhatóságáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina

Konferencia közlemények

Stefanik K. (2018). Régi kihívások, új fogyatékosságok? Pszichoszociális fogyatékosság, ADHD, autizmus…"Társadalmi és technológiai innovációk - a fogyatékos emberek teljeskörű társadalmi részvétele" Nemzetközi V4-es konferencia az EMMI szervezésében. Budapest, 2018. 03. 13-14.

DATA projekt Konferencia közlemények

Győri M. (2018). Autonómia, tanulás, digitális technológia: pszichológiai és pedagógiai módszertanok nélkül nem megy. Pszichológia, Pedagógia, Technológia. Az MTA-DE Idegen Nyelvi Oktatás Kutatócsoport és a Magyar Pszichológiai Társaság konferenciája. Debrecen, 2018.02.26.

A konferenciáról további információk itt találhatóak.

DATA projekt Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Gyori M., Csákvári J., Molnár M., Havasi Á., Varga F., Stefanik K. & Virányi A. (2018). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. In Miesenberger K. & Kouroupetroglou G. (szerk.), Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018 Linz, Austria, July 11–13, 2018 Proceedings, Part I. (Lecture Notes in Computer Science; 10896.) (pp. 474-477). Springer. More information here.

Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Gyori M., Borsos Zs., Stefanik K., Jakab Z., Varga F. & Csákvári J. (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. In Miesenberger K. & Kouroupetroglou G (szerk.), Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018 Linz, Austria, July 11–13, 2018 Proceedings, Part I. (Lecture Notes in Computer Science; 10896.) (pp. 466-473). Springer. More information here.

Tudományos folyóiratokban megjelent közlemények

Borsos Zs. & Győri M. (2017). Can Automated Facial Expression Analysis Show Differences Between Autism and Typical Functioning? In Peter C. & Luc de W. (szerk.), Harnessing the Power of Technology to Improve Lives. (Studies in Health Technology and Informatics, 242) (pp. 797-804). Amsterdam: IOS Press. More information here.

Életminőség Konferencia közlemények

Stefanik K. (2017). Autizmussal élő gyermekek ellátása: első eredményeink az individuális tényezők, a hozzáférés és a szülői elégedettség összefüggéseiről. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.

Konferencia közlemények

Győri M. (2017). A család, az intézmény és az egyén kölcsönhatásai az autizmus korszerű pszicho-edukációs megközelítéseibe. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia, Pécs, 2017.10.13.

Konferencia közlemények

Győri M. (2017). Autizmus spektrum zavarok, Iskola és integráció a 21. század elején. XIX. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia.  Hajdúszoboszló, 2017. 11. 7-9.

A konferenciáról további információk itt találhatóak.

Életminőség Konferencia közlemények

Vargáné Molnár M. (2017). Szülői kompetencia, életminőség, pszichológiai jól-lét és intézményes kontextus: első eredményeink autizmussal élő gyermeket nevelő családokról. MTA Tantárgy-pedagógiai Program Egészségtudomány-biológia munkacsoport beszámoló konferencia. Pécs, 2017.10.13.

Könyvek, könyvfejezetek

Méhes K. & Stefanik K. (2017). Úton-útfélen… Autizmussal élő középiskolás diákok szociometriai helyzete és viktimizációja. In Zsolnai A. & Kasik L. (szerk.), Új kutatások a neveléstudományokban 2016 - A tanítás és nevelés interdiszciplináris megközelítése. (pp. 103-112). Szegedi Tudományegyetem BTK Neveléstudományi Intézet Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Tudományos Bizottsága.

A publikációt itt töltheti le.