Janoch Mónika DATA-val az iskolában címmel mutatta be a "Mobillal a suliban?" című módszertani útmutatónkat. Előadásának rövid tartalma: az autista tanulók oktatása és támogatása során az autizmus-specifikus metodika egyénre szabott alkalmazása elengedhetetlen, minden oktatási színtéren, így az együttnevelés színterein is. Az autizmus szempontjából akadálymentes környezet kialakításához az ellátásban résztvevőknek információra, szakmai támogatásra, és megfelelő eszköztárra is szükségük van. Annak érdekében, hogy az inkluzív keretek között tanuló autista diákok is szakszerű környezetben töltsék iskolai éveiket. Kutatócsoportunk már több programot, eszközt és módszertani útmutatót dolgozott ki. Ilyen eszköz például a DATA-rendszer, melyhez kifejlesztettük a Mobillal a suliban? című kiadványt, mely a DATA használatának bevezetéséhez ad módszertani segítséget a többség oktatási intézmények pedagógusainak.
Csepregi András "Diagnosztikus dilemmák" című workshopjának felvetései: az utóbbi évtizedek tapasztalatai, az egyre meggyőzőbb evidenciák a szakszerű korai diagnózis stabilitását és a korán megkezdett támogatások kedvező hatásait igazolják. Azonban a szülők nagy része mégis hosszú várakozás után kap válaszokat gyermekük autizmussal kapcsolatos aggodalmaira. Mind a nemzetközi, mind a hazai tapasztalatok azt mutatják, hogy az állapotmegismerésben kedvező elmozdulást az egészségügyi és szociális alapellátás, valamint az egészségügyi és köznevelési szakellátás egymásra épülő hálózatának minőségi fejlesztése és a kapacitások növelése jelenthet. Áttekintették az AOSZ által lebonyolított felmérés eredményeit, arról, hogy a pedagógiai szakszolgálatokon belüli együttműködés során hogyan valósulnak meg az evidencia-alapú, korszerű állapotmegismerés (szűrés, felismerés, diagnosztika) egyes elemei, ehhez milyen feltételekkel rendelkeznek, milyen fejlesztési irányok szükségesek.