Életminőség (2016-2025)

Projektekről

2016-2021: Az MTA Tantárgypedagógiai Programjának támogatásával hazánkban első ízben megvalósítottunk egy országos szintű, nagymintás, kvantitatív, reprezentatív kutatást autista emberek szüleinek életminőségét és pszichológiai jól-létét feltárandó. E kutatás keretin belül rétegezett mintavétellel kvalitatív vizsgálatot is végeztünk a bevont családok egy almintáján, a kvantitatív eredmények által kijelölt részkérdések mentén. Célunk volt, hogy feltárjuk a hazai autista gyermekeket nevelő családok helyzetét, jól-létét, ellátását és az eredményekről nemzetközi és hazai közlemények formájában hírt adjunk, valmint a releváns kérdések mentén szakmapolitikai ajánlásokat fogalmazhassunk meg.

2023-2025: A MASZK kutatócsoport első kutatási fázisának szakmai épülése során aktív együttműködést alakított ki a Prof. Dr. Valsamma Eapen által koordinált, nemzetközi kutatócsoportokból és szakmai műhelyekből (Ausztrália, Egyesült Királyság, Magyarország, Malájzia, Románia, Spanyolország és Szingapúr) álló teammel. E kooperáció keretében jött létre a hazai közoktatási kérdéseket is feszegető, nemzetközi összehasoníltó vizsgálat protokollja, az ASP-PROCOLL kutatás, melynek során az együttműködő országok azonos időszakban (2023-2024), azonos módszertannal kívánják hazájuk autista tanulóinak és szüleinek életminőségét támogató erőforrásokat feltárni.