Publikációink
Szekeres, Á., Stefanik, K. (2022). Van helyem az osztályban? - A SMETRY szerepe egy iskolai tudásformáló program (CsIIP) hatásvizsgálatában. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.
Mile, A. & Németh, V. (2022). Történetek az együttnevelésről - ahogy a szülők és a szakemberek látják. Konferenciaelőadás, Budapest, 2022. 11. 24.
Őszi, T. (2022). Az Autizmus-specifikus többletről. Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan
Stefanik, K. (2022). Nehéz viselkedések-könnyű megoldások? Konferenciaelőadás. 2022. 01.28. Hatvan
Németh, V. & Stefanik, K. (2022). Kortárs mentorok az autizmussal élő középiskolás tanulók támogatásában. Szisztematikus szakirodalmi áttekintés. Gyógypedagógiai Szemle, 50(4) 167-178.
Petri A. (2019). Az autizmussal élő tanulókat érő iskolai zaklatást befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Szabó D. (2023). Integrációban tanuló, autizmussal élő diákok társas kapcsolatai, barátságai. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Sági D. (2023). Autizmus spektrum zavarral élő gyermekek tanítóinak integrációval
kapcsolatos attitűdje. Szakdolgozat,ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Horváth J. (2023). Integráltan tanuló, magasan funkcionáló autizmussal élő gyermekek
területspecifikus önértékelésének változása. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Völgyesi-Molnár Márta
Gyarmati R. (2023). Vélemény, hozzáállás és tudás, mint integrációt befolyásoló tényezők autizmussal élő diákok és alsó tagozatos tanítóik között. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Bertók Csilla
Hernádi E. F. (2022). Tanítók autizmusról való tudásának kapcsolata a bullying jelenséggel. Szakdolozat, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Hernási E. F.(2022). Tanítók autizmusról való tudásának kapcsolata a bullying jelenséggel, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Csató N. (2022). Többségi általános iskolában tanuló, autizmussal élő diákok kortárs kapcsolatainak vizsgálata a pedagógusok autizmussal kapcsolatos tudásának és attitűdjének tükrében, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Barabás Cs. (2022). Nemi különbségek a tipikusan fejlődő kisiskolások autizmussal élő társaikhoz való kapcsolódásában, ELTE-BGGYK. Témavezető: Dr. Völgyesi-Molnár Márta
Kutatócsoportunk 2016-2021 között megjelent publikációink listája ITT található.
Némethy F. E. (2021). Milyen kép alakul ki az osztálytársakban az autizmussal élő kisiskolásról? Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Somogyi Zs. K. (2021). Az autizmussal élő kisiskolás gyerekek agressziója és viktimizációja több perspektívából, kvalitatív interjúk alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In Orel, M. Jurjevčič, S. (szerk.), EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, (pp. 18-27.) Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p.
Stefanik, K., Molnár-Varga, M., Németh, V., Bertók, Cs., Havasi, Á., Őszi, P., Janoch, M., Ábrahám, A., Vígh, K., Borsos, Zs., Pongrácz, K. & Miklos Gy. (2019). Enhancing Autism Knowledge among Primary School Pupils: First Results from the Evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP). In: Orel M. & Jurjevčič S. (szerk.), EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations Ljubljana, (pp. 28-37.) Szlovénia : EDUVision (2019) 1 850 p.
Győri M & Billédi K. (szerk.) (2019). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) (2020). Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport bemutatja a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Programot. Budapest, MASZK.
S. Balogh A., Németh V., Bertók Cs., Szekeres Á. & Stefanik K. (2020). Autizmussal élő kisiskolások osztálytársainak autizmussal kapcsolatos tudása és attitűdje a szociometriai helyzettel összefüggésben. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. 11. 5-7.
Stefanik K., Bertók Cs., Őszi T., Havasi Á. & Vígh K. (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásai kisiskolások autizmus-tudására. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.
Szekeres Á., Horváth E., Vargáné Molnár M., & Havasi Á. (2020). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program hatásvizsgálatában résztvevő osztályközösségek szociometriai jellemző. XX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen, online, 2020. november 5-7.
Stefanik, K., Molnár-Varga, M., Németh, V., Bertók, Cs., Borsos, Zs., Pongrácz, K., Gyori, M., Havasi, Á., Őszi, P., Janoch, M., Ábrahám, A. & Vígh, K. (2019). Enhancing autism knowledge among primary school pupils: first results from the evaluation of the ‘Star-bus’ Inclusion Intervention Programme (SIIP). In Mojca, Orel; Stanislav, Jurjevčič (szerk.), EDUvision 2019: Modern Approaches to Teaching the Future Generations, Ljubjana, (pp. 28-37). Szlovénia: EDUVision.
Havasi, Á., Stefanik, K. & Győri, M. (2019). Can we empower people with complex communication needs to participate? – Hungarian professionals’ use of Augmentative and Alternative Communication in Autism Spectrum Condition. In: Mojca, Orel; Stanislav, Jurjevčič (szerk.) EDUvision 2019 : Modern Approaches to Teaching the Future Generations, Ljubjana, Szlovénia: EDUVision, (2019) pp. 18-27. , 10 p.
Handel L. (2020). Egy többségi általános iskolában tanuló, kisiskolás, autizmussal élő gyermek kortárs kapcsolatainak vizsgálata. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Suvertová G. (2020). Integrációban tanuló, autizmussal élő kisiskolások kortárskapcsolatai két esettanulmány alapján. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Gyén A. T. (2020). Autizmussal élő kisiskolások és iskolai zaklatás több perspektívából. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Petri A. (2020). Az autizmussal élő tanulókat érő iskolai zaklatást befolyásoló tényezők. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány . Témavezető: Vargáné Dr. Molnár Márta
Győri M., Borsos Zs., Stefanik K., Bogdán B., Varga F., Csákvári J. & Jakab Z. (2020). Az autizmus magasan funkcionáló eseteinek innovatív digitális eszközökkel történő óvodáskori szűrése felé: a SHAKES projekt és első szakaszának eredményei. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 254-279.
Stefanik K., Vargáné Molnár M., Németh V., Betrók Cs., Havasi Á., Őszi T., Janoch M., Ábrahám A., Vígh K., Borsos Zs., Pongrácz K. & Győri M. (2020). Alsó tagozatos gyermekek autizmus-tudásának előmozdítása: első eredmények a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) hatásainak vizsgálatából. Gyógypedagógiai Szemle, 48(3-4), 280- 289.
Havasi Á. & Őszi T. (2019). A kommunikáció támogatásának gyakorlati stratégiái az autizmus spektrumán. Autizmus, Szociális Kommunikációs Zavarok és Logopédiai konferencia. Budapest, 2019. november 9.
A konferenciáról bővebben itt olvashat.
Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). A Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) bemutatása és az alkalmazhatóság-vizsgálat első eredményei. Az MTA Tantárgy-pedagógiai Kutatási Program Egészségtudomány-biológia Munkacsoport éves beszámoló konferenciája, Szeged, 2019. 11. 08.
Stefanik K. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Kisiskolások autizmus-tudásának formálása. Betekintés a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program (CsIIP) evidencia-alapú fejlesztésébe. XIX. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécs, 2019. 11. 07-09.
Balázs A., Őszi T. & Stefanik K. (2019). Mögöttünk több mint 30 év, előttünk a feladat. Az autizmussal élő emberek támogatásának akut és aktuális kérdései. GYÓGYTEA – 7. ÉVAD – „Előttem az utódom” ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar. Budapest, 2019. 11.14.
Zs. Borsos, Z. Jakab, K. Stefanik, B. Bogdan, M. Gyori(2019). Screening for autism spectrum condition (ASC) with digital technologies: an overview of methodological difficulties. 12th AutismEurope International Congress: A new dynamic for change and inclusion. Nizza, 2019. 09. 13-15.
Bertók Cs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2019). Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztésének bemutatása. XLVII. Országos Szakmai Konferencia, MAGYE. Gárdony, 2019. 06. 28.
Győri M. (2018). Autizmussal élők iskolai integrációja. MTÜ Tudomány És Parlament: A Magyar Tudományos Akadémia feladatvállalása a közoktatásban. Budapest, 2018. 11. 13.
Stefanik K., V. Molnár M., Havasi Á. & Bertók Cs. (2018). Kortárs-tudásformáló program evidencia-alapú fejlesztése az autizmussal élő diákok befogadásáért. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Ábrahám A., Stefanik K., Őszi T. & Vígh K. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő diákok befogadását támogató tudásformáló programok áttekintése. XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia. Budapest, 2018. 11. 08-10.
Németh V. & Stefanik K. (2019). Autizmusspecifikus perspektíva a fogászatban. Gyógypedagógiai Szemle, 47(2), 77-97.
Győri Miklós (2019). Bevezetés: infokommunikációs technológiák a többségi oktatásban. IN: Győri Miklós – Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Fórián D. (2019). Tipikusan fejlődő gyermekek autizmustudásának formálása – a Csillagbusz Inklúziós Intervenciós Program pilot vizsgálata. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Németh V. (2018, 2019). Autizmus-specifikus perspektíva a fogászati ellátásban. TDK dolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Mesterképzési Szak, gyógypedagógiai terápia szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Tóth G. (2019). Tipikusan fejlődő gyermekek szüleinek véleménye egy autizmussal kapcsolatos tudásformáló mesekönyv rájuk gyakorolt hatásáról és alkalmazhatóságáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK Gyógypedagógiai Alapképzési Szak, autizmus spektrum pedagógiája szakirány. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Győri Miklós és Stefanik Krisztina (2019). Példatár alkalmazások bevezetésének tervezését és alkalmazásának monitorozását szolgáló mérőeszközökre. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Havasi Á. (2019). Példatár: alkalmazások autizmus spektrum zavarral élő tanulók támogatására. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Havasi Á., Csákvári J. & Kanizsai-Nagy I. (2019). Eligazodás az appok közt. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M., Stefanik K., Billédi K., Havasi Á. & Csákvári J. (2019). Kis léptékű, gyors applikáció-fejlesztés: Az AutiCard mobil támogató alkalmazás fejlesztése, bevezetése és értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Győri M. Kanizsai-Nagy I. & Stefanik K. (2019). Nagy léptékű applikáció-fejlesztés: A HANDS mobil támogató eszköz fejlesztése, bevezetése, értékelése. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Stefanik Krisztina (2019). Az autizmus spektrum zavarok evidencia-alapú oktatási és támogatási módszertanának alapjai. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Stefanik K. (2019). Az ’evidencia’ és az evidencia-alapú gyakorlat fogalma. In Győri M. & Billédi K. (szerk.), Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó. A kötetről bővebben itt olvashat.
Győri Miklós, Csákvári Judit, Havasi Ágnes (2019). Sajátos nevelési igények és infokommunikációs technológiák: alapfogalmak, funkciók, trendek. IN: Győri Miklós - Billédi Katalin (szerk). Atipikus diákok, segítő appok, tudományos evidenciák. ELTE, Eötvös Kiadó.
Bertók Cs. (2018). Koragyermekkori intervenció jó gyakorlata autizmus spektrum zavar esetén. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 229-240.
Szabó A. Zs. & Stefanik K. (2018). Autizmus és szexualitás – a feltáró kutatásoktól a szexuális nevelés felé. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 215-228.
Ábrahám A., Stefanik K. & Őszi T. (2018). Autizmus spektrum zavarral élő gyerekek és fiatalok együttnevelésének főbb kérdései. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 196-214.
Vargáné Molnár M. & Stefanik K. (2018). Autizmus-specifikus szociális készségfejlesztő csoporttréningek értékelésének szempontjai: a Lego alapú támogatás áttekintése. Gyógypedagógiai Szemle, 46(3), 155-168.
Őszi T., Vargáné Molnár M. (2018). Gyógypedagógiai Szemle. A Magyar Gyógypedagógusok Egyesületének Folyóirata. Autizmus tematikájú különszám, 46(3).
Gyori M., Csákvári J., Molnár M., Havasi Á., Varga F., Stefanik K. & Virányi A. (2018). Assessing Support Needs for Developing an App-Based Assistive System for Enhancing Independence in the Autism Spectrum: Results from a Mixed-Mode Study. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018, Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.
Vargáné Molnár M., Borsos Zs. & MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (2018). Workshop with Prof. Valsamma Eapen (Chair, Infant Child and Adolescent Psychiatry, University of New South WaleS Head, Academic Unit of Child Psychiatry, South West Sydney (AUCS) Stream Director, Early Life Determinants of Health, Sydney Partnership for Health, Education, Research and Enterprise (SPHERE) Director, Program 1, Co-operative Research Centre for Autism (CRC). Quality of Life and Educational Services in Autism (Perspectives in Hungary and in Australia). Budapest, 2018.07.12.
Gyori M., Borsos Zs., Stefanik K., Jakab Z., Varga F. & Csákvári J. (2018). Automated vs Human Recognition of Emotional Facial Expressions of High-Functioning Children with Autism in a Diagnostic-Technological Context: Explorations via a Bottom-Up Approach. Computers Helping People with Special Needs: 16th International Conference, ICCHP 2018. Linz, Austria, 2018. 07. 11-13.
Stefanik K. (2018). ‘Starbus’ Project Overview: Developing And Evaluating A Peer Programme For School Inclusion. Quality of Life, Services, and Education in Autism: Researching and Advancing the Interactions, Budapest, 2018.07.05.
Urbán K. (2018). Autizmus és bullying – Ki? Kivel? Hányszor? Miért? Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Ábrahám A. (2018). Az autizmussal kapcsolatos tudatosság növekedésének hatása az együttnevelés sikerességére. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina
Jónás A. (2018). Tanítói vélemények egy autizmussal kapcsolatos tudásformáló mesekönyv alkalmazhatóságáról. Szakdolgozat, ELTE BGGYK. Témavezető: Dr. Stefanik Krisztina